رئیس پلیس فتا استان یزد خبر داد؛

عاملان تولید محتوای ضد‌فرهنگی در اینستاگرام در چنگال قانون

رئیس پلیس فتا استان یزد از دستگیری سازندگان و انتشاردهندگان کلیپ مبتذل وضد فرهنگی در یزد خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، سرهنگ مرتضی ابوطالبی، رئیس پلیس فتا استان یزد در تشریح این خبر گفت: کارشناسان این پلیـس در پی رصد و پایش فضای مجازی، کلیپی را مشاهده نمودند که سازندگان آن با دستمایه قرار دادن موزیک ویدیو خواننده خارج‌نشین، اقدام به تولید موزیک ویدئو طنز با لهجه یزدی کرده بودند.

وی افزود: ماموران با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، موفق شدند سازندگان کلیپ و مالکان صفحات ذکر شده را در شهر یزد، شناسایی کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهمان پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس، به جرم خود اعتراف کردند و هدف خود را سرگرمی و کسب درآمد عنوان کردند.

رئیس پلیس فتا استان یزد به تمامی افرادی که به هر نحو اقدام به انتشار مطالب غیراخلاقی و هنجار شکنانه در فضای مجازی می‌کنند و موجب خدشه دار شدن فرهنگ اصیل یزد و خوشنامی یزد شوند هشدار داد و گفت: بر اساس ماده 14 قانون جرائم رایانه ای هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا حامل‌های داده، محتویات مستهجن را منتشر، توزیع یا معامله کند یا به قصد تجارت، ذخیره و نگهداری کند، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

این مقام مسئول از عموم مردم درخواست کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام/

247165