جهانگیری در جمع نخبگان:

به عنوان یک ایرانی به ثبت جهانی یزد افتخار میکنم/حضور در انتخابات فرصت حل مشکلات در عرصه بین الملل

معاون اول رییس جمهور با اشاره به ثبت جهانی شهر یزد گفت: به عنوان یک ایرانی به ثبت جهانی این شهر افتخار میکنم و این موضوع میتواند موقعیتی برای توسعه یزد باشد.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، اسحاق جهانگیری در آخرین برنامه سفر خود به یزد در جمع نخبگان، جوانان و فعالان سیاسی،اجتماعی یزد با بیان اینکه هیچ توسعه ای بدون توسعه اخلاقی ممکن نیست و یزد در این زمینه سرآمد است گفت: خصوصیات خوب فرهنگی یزد نسل به نسل منتقل شده که مهمترین آن مدارا و همزیستی بین مذاهب است.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: فرهنگ صبر و قناعت از دیگر خصوصیات بارز یزدی هاست که اگر این ویژگی به همه کشور منتقل شود ایران به بزرگترین کشور توسعه یافته تبدیل خواهد شد.

وی خلاقیت، سلامت کار و وجدان کاری را از دیگر خصایص یزدی ها برشمرد و اظهار داشت: مهمترین خلاقیت مردمان یزد شکل دادن صنعت مدرن با استفاده از سنت است و در مجموع می توان گفت یزد از استان های ممتاز کشور است.

جهانگیری سرمایه های ملی یزد در همه عرصه ها را از افتخارات کشور دانست و ابراز داشت: وجود ۴هزار شهید، علمای بزرگی چون شهید صدوقی و آیت الله خاتمی، صنعتگران موفق و مدیران بزرگ یزدی که نه تنها در استان و منطقه بلکه در سطح ملی افتخار آفرین هستند از سرمایه های ملی به شمار می روند.

بزرگترین مانع توسعه یزد کمبود آب است

وی با بیان اینکه‌ ایرانیان خارج از کشور به ویژه یزدی ها از سرمایه های مهم کشورند و به نوعی این بزرگترین فرصت برای مردم استان است گفت: البته در کنار این ظرفیت ها بزرگترین مانع توسعه یزد کمبود آب است.

رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه کشور شرایط سختی را پشت سر گذاشته که در حال حاضر در روزهای پایانی آن به سر می‌بریم گفت:ترامپ چون برجام را به نفع ایران می دید از آن خروج کرد و سخت ترین تحریم ها را علیه کشور به کار گرفت و با ترور سردار سلیمانی نهایت تلاش خود را برای تسلیم کردن ایران به کار برد تا یا جمهوری اسلامی را ازبین ببرد و یا ما را مجبور به مذاکره ذلت بار بکند اما امروز آمریکایی می دانند باید قدرت ایران را بپذیرند.

وی در ادامه ابراز داشت: بودجه امسال ۵۷۰هزار میلیارد تومان بود که سهم نفت تنها ۹هزار میلیارد تومان بوده و به سختی سیستم را اداره کردیم البته راه عبور از مشکلات همدلی و اتحاد در کشور است و اگر همه با هم باشیم به سربلندی و سعادتمندی کشور کمک خواهیم کرد

جهانگیری انتخابات پیش رو را فرصتی برای همدلی و نشاط عنوان کرد و گفت: فرصت انتخابات فرصت حل مشکلات ایران در عرصه بین المللی است و اگر انتخابات سرد برگزار شود مشکلات ما اضافه خواهد شد

معاون اول رییس جمهور با اشاره به ثبت جهانی شهر یزد گفت: بنده به عنوان یک ایرانی به ثبت جهانی این شهر افتخار میکنم و این موضوع میتواند موقعیتی برای توسعه یزد باشد.

وی ضمن قدردانی از پزشکان، پرستاران و کادر درمان اظهار داشت: اقدامات این عزیزان در ماجرای کرونا بی نظیر بود و در تلاش هستیم تا مشکلات این عزیزان را حل و فصل کنیم.

جهانگیری همچنین از اختصاص ۳۰درصد مدیریت دولتی به کارکنان زن خبر داد و ابراز داشت: تاکنون ۲۶درصد این رقم اجرایی شده و معتقدیم این ظلم به زنان است که از پتانسیل مدیریتی آنان استفاده نشود.

هنرمندان مظلوم ترین قشر فرهنگی

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه یکی از گروه های که بیشترین آسیب را در کرونا دید و صدایش درنیامد قشر مظلوم فرهنگی هنرمندان هستند اظهار داشت: نباید زندگی عده قلیلی هنرمند را به همگی آنان تعمیم داد برخی از آنان واقعا از نظر معیشتی دچار مشکل هستند.

معاون اول رییس جمهور در پایان از مصوبه هیبت وزیران در خصوص هزینه کرد ۴درصد سرمایه شرکت های بزرگ در استان ها خبر داد و گفت: شرکت های بزرگ یزد حتما باید سهم سرمایه اجتماعی خود را بپردازند و اگر نپردازند باید ۱۰برابر آن را هزینه کنند البته استان یزد با وجود پتانسیل های خود نباید خیلی به بودجه دولتی چشم داشته باشد.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

246288

مطالب مرتبط