عضو تیم ملی کشتی آزاد در گفت و گو با پرسون؛

آرزوی هر ورزشکاری حضور و درخشش در المپیک است/ برگزاری لیگ از نظر مالی به بازیکنان کمک می‌کند

عضو تیم ملی کشتی آزاد گفت: آرزوی هر ورزشکاری حضور و درخشش در المپیک است که من هم از قاعده جدا نیستم.
تصویر آرزوی هر ورزشکاری حضور و درخشش در المپیک است/ برگزاری لیگ از نظر مالی به بازیکنان کمک می‌کند

به گزارش سایت خبری پرسون، کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد با توجه به رویدادهای رسمی پیش رو همچون مسابقات قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک در نظر دارد برخی از اردونشینان تیم ملی را در تورنمنت‌های بین المللی محک بزند. از این رو قرار شد تا آزادکاران منتخب بزودی با حضور در دو تورنمنت بین المللی در اوکراین و ایتالیا به میدان بروند. بر این اساس تیم منتخب کشتی آزاد کشورمان طی روزهای ۸ تا ۱۰ اسفند ماه در تورنمنت بین المللی اوکراین و در شهر کی‌یف حضور خواهد یافت. مسابقاتی که قرار است علی قلی زادگان در ۵۷ کیلوگرم، عرفان الهی در ۷۰ کیلوگرم، محمدصادق فیروزپور در ۷۴ کیلوگرم، حمیدرضا زرین پیکر در ۷۹ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در ۸۶ کیلوگرم ومحمدعلی تبار در ۹۲ کیلوگرم به آن اعزام شوند. تیمی جوان و آینده‌دار که مربیگری آن در اوکراین را یاسر طهماسبی بر عهده خواهد داشت و محسن کاوه هم به عنوان مدیر فنی در رأس امور تیم خواهد بود. اما تورنمنت دیگری هم در دستور کار شاگردان غلامرضا محمدی است که طی روزهای ۱۴ تا ۱۷ اسفند ماه در رم کشور ایتالیا برگزار خواهد شد. مسابقاتی تحت عنوان جام «ماتیو پلیکونه» ایتالیا که با صلاحدید کادر فنی تیم ملی، سه آزادکار باتجربه و عنوان‌دار به آن اعزام خواهند شد. بدین ترتیب قرار است بهنام احسان پور در ۶۵ کیلوگرم، علیرضا کریمی در ۹۷ کیلوگرم و امین طاهری در ۱۲۵ کیلوگرم به ایتالیا اعزام شوند و با هدایت ابراهیم مهربان به عنوان مربی به مصاف حریفان خود بروند.

در حال حاضر پنجمین اردوی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در رقابت‌های گزینشی المپیک و قهرمانی آسیا در قزاقستان تا روز 13 اسفندماه در محل خانه کشتی شهید ابراهیم هادی مجموعه ورزشی آزادی تهران در حال پیگیری است.

رضا اطری، عضو تیم ملی کشتی آزاد ، درخصوص آخرین وضعیت اردوی تیم ملی در گفت‌وگو با خبرنگار پرسون اظهار کرد: چهار مرحله اردوی با کیفیتی را پشت‌سر گذاشتیم و الان هم در مرحله پنجم هستیم. خوشبختانه شرایط اردوها خوب است و از این بین قرار است یک تیم راهی مسابقات اوکراین و یک تیم هم راهی ایتالیا شود. در کنار آن در دو وزن 86 کیلوگرم و 57 کیلوگرم انتخابی برای المپیک را خواهیم داشت.

با لغو این مسابقات در حال حاضر تلاش می‌کنم در انتخابی دوباره جزو اعزامی‌ها قرار بگیرم. آرزوی هر ورزشکاری حضور و درخشش در المپیک است که من هم از قاعده جدا نیستم.

وی با اشاره به تعویق المپیک 2020 گفت: از تعویق المپیک خیلی آسیب دیدیم ولی کاری است که پیش آمده و برای همه است. من قبل از این در انتخابی‌ها نفر اول شدم و قرار بود که به مسابقات جهانی صربستان اعزام شوم اما با لغو این مسابقات در حال حاضر تلاش می‌کنم در انتخابی دوباره جزو اعزامی‌ها قرار بگیرم. آرزوی هر ورزشکاری حضور و درخشش در المپیک است که من هم از قاعده جدا نیستم.

دارنده مدال طلای آسیا در رابطه با رقابت‌های لیگ برتر خاطر نشان کرد: این دوره برای ایران‌مال کشتی گرفتم که واقعا هم لیگ خوب و پویایی بود و هم عملکرد تیم‌مان قابل قبول، ولی باید یک تشکر ویژه هم از جناب دبیر داشته باشم که با وجود همه مشکلات و زیر آب‌زنی‌ها تلاش کردند که این مسابقات را برگزار کنند که خوشبختانه این اتفاق هم افتاد. به هر جهت همه ما تنها راه درآمدمان همین کشتی است و مسابقات لیگ هم یکی از منابع به شمار می‌رود. واقعا مسابقات خوب بود هم از نظر روحی به کشتی گیران انگیزه داد و هم از نظر مالی کمک خرج‌مان شد.

244696