تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

مواضع مهم رهبر انقلاب در خصوص برجام

رهبر معظم انقلاب در بیانات خود به نکته‌‌ای اشاره فرمودند که نشانه اوج قدرت دیپلماتیک است و این نکته این بود که نه تنها تحریم‌ها باید لغو شود بلکه ایران باید راستی آزمایی کند که آیا تحریم‌ها را لغو کردند یا خیر، پس از آن بحث تعهدات برجامی مطرح شود.

جواد خواجه پور کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در تحلیل بیانات رهبری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود به ۴ مؤلفه قدرت در حوزه داخلی اشاره کردند. حضور مردم به عنوان بعد اجتماعی، کار و تلاش به عنوان بعد اقتصادی، وحدت کلمه مسئولان به عنوان بعد سیاسی و امید به وعده الهی به عنوان بعد معنوی ۴ مؤلفه اصلی قدرت هستند که مقام معظم رهبری به آن اشاره نمودند.

خواجه پور ادامه داد: حضور مردم و کار و تلاش دو مؤلفه اصلی قدرت ملی هستند و قطعاً کیفیت حضور مردم و کیفیت کار و تلاش در جامعه رابطه مستقیم با حضور جوانان دارد که رهبر معظم انقلاب بارها به این نکته اشاره داشتند.

وی در ادامه تصریح کرد: ایشان بیان داشتند که در هر سطحی ازقدرت هستید اگر در مقابل دشمن کوتاه بیایید شکست خورده‌اید.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود به نکته‌‌ای اشاره فرمودند که نشانه اوج قدرت دیپلماتیک است و این نکته این بود که نه تنها تحریم‌ها باید لغو شود بلکه ایران باید راستی آزمایی کند که آیا تحریم‌ها را لغو کردند یا خیر، پس از آن بحث تعهدات برجامی مطرح شود.

جواد خواجه پور در پایان گفت: رویکرد و سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران ‌که مورد اتفاق همه مسئولان کشور است و بنا به فرموده رهبر انقلاب هرگز از آن عدول نخواهد شد این است که ابتدا همه تحریم‌ها لغو شود سپس جمهوری اسلامی ایران راستی آزمایی کند و اگر واقعی بود آنگاه بحث تعهدات برجام می‌تواند مجدداً روی میز قرار بگیرد.

232632

مطالب مرتبط