نماینده ولی فقیه در کردستان:

کشور ما نیاز به ثبات و آرامش دارد

نماینده ولی فقیه در کردستان: ضمن انتقاداتی که هست کشور ما نیاز به ثبات و آرامش دارد باید سعی کنیم که امید و خودباوری ها را در سطح جامعه زنده کنیم.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، مراسم افتتاح مدرسه «حج» در شهر سنندج با حضور حجت الاسلام والمسلمین اکبری؛ مدیریت امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری، نماینده ولی فقیه در استان و نیز ماموستا فایق رستمی؛ امام جمعه سنندج برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی در این مراسم، در سخنانی اظهار داشت: امروز روز مبارکی است و شاهد افتتاح مدرسه «حج» در شهر سنندج هستیم و با این مدرسه اکنون 5 مدرسه حج در کشور داریم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه سخنان خود تاکید کرد: به فضل پروردگار انقلاب اسلامی دارای رویش های زیادی مثل جهاد، مجاهدت، شهادت بوده است و از سوی دیگر این انقلاب زمینه ساز رویش نهادهایی همانند کمیته امداد امام (ره)، سپاه، ارتش و... بوده است و البته یکی از این رویش های بسیار مهم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مدیریت سنت حج می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی تصریح کرد: بهترین کار ما و شما به ویژه روحانیت این است که جامعه را به سمت ثبات، وحدت و همدلی رهنمون کنیم زیرا هر چیزی که باعث این کار می گردد، ستایش شده است

این استاد حوزه علمیه با اشاره به ظرفیت و همدلی مثال زدنی حج، اظهار داشت: به فضل پروردگار همه به حج نگاه متحدی دارند، کسانی که به حج می رود و آن همدلی را با روحانیت اهل تشیع و اهل سنت کنار هم می بینند باید بدانند که این امری طبیعی در جهان اسلام است ولی با این وجود بعضی ها بر طبل تفرقه می کوبند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان داشت: ضمن انتقاداتی که هست کشور ما نیاز به ثبات و آرامش دارد باید سعی کنیم که امید و خودباوری ها را در سطح جامعه زنده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی با تاکید بر اینکه باید سعی شود که همیشه بر نقاط اشتراک تکیه گردد، اظهار کرد: یکی از مسایلی که در جامعه مورد نیاز است و خدمت دوستان عرض کردم، همت بالا می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: عزیزان اگر ما به همه چیز در جامعه با نگاه دلسوزانه نگاه کنیم بی گمان هرگز از لغزش دیگران خوشحال نمی شویم، زیرا چنگ انداختن به صورت همدیگر چیزی را حل نمی کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پایان سخنان خود با آرزوی موفقیت برای ماموستا عنایتی؛ مدیر مدرسه حج سنندج خاطرنشان کرد: اگر همیشه دلسوزانه با مطالب روبرو شویم همه مسایل حل می شوند.

عباسعلی ـ استان کردستان

232067