فرماندار اشکذر در جمع خبرنگاران استان یزد وعده داد؛

بهره مندی تمام روستاهای شهرستان از آب آشامیدنی و گاز تا پایان دولت دوازدهم

فرماندار اشکذر، در نشست خبری با خبرنگاران  وعده داد: تا ایان کار دولت دوازدهم تمامی روستاهای این شهرستان از آب آشامیدنی و گاز بهره مند خواهند شد

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، هادی هادی نسب در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه اشکذرسومین شهرستان صنعتی استان یزد به شمار می رود گفت: هزار و 115 صنعت در حوزه های مختلف در 4شهرک صنعتی صدوق، فولاد، نیکو و رستاق با ایجاد اشتغال برای 18 هزار و 200نفر مشغول به فعالیت بوده که تنها سه هزار نفر از شاغلین بومی هستند.

فرماندار اشکذر افزود: متأسفانه حوزه صنعتی اشکذر آن طور که باید متناسب و همسو با استان توسعه پیدا نکرده است

وی یکی از چالش های مهم شهرستان اشکذر را عدم وجود نیروی کار ساده عنوان کرد و ابراز داشت: متأسفانه علی‌رغم وجود واحدهای صنعتی متعدد در سطح شهرستان، نیروی کار بومی لازم برای بکارگیری در حوزه‌های مختلف نداریم و دغدغه امروزکارفرما در این زمینه کار را به جایی رسانده که از ادارات کار دیگر استان ها در خواست نیروی کار می شود و همین موضوع سبب افزایش مهاجرت به این شهرستان شده است.

هادی نسب در پاسخ به سوال خبرنگار پرسون که این کارگران از کدام استان ها برای کار به یزد مهاجرت می کنند گفت: تامین نیرو بیشتر از استان های سیستان و بلوچستان، خوزستان، لرستان و کردستان انجام می شود.

فرماندار اشکذر در بخش دیگری از سخنانش این شهرستان را آلوده ترین شهرستان استان برشمرد و گفت: هرچند به طور رسمی نمی توان چنین ادعایی داشت اما وجود صنایع آلاینده مانند فولاد،کارتن سازی و کاغذ همچنین کاشی و سرامیک، قرار داشتن در مسیر بادهای غالب شهرستان های میبد و اردکان و عدم تقویت محیط زیست می تواند دلیلی بر این ادعا باشد.

تامین 85 درصد برق استان در شهرستان اشکذر

وی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی شهرستان اشکذر خاطر نشان کرد: وجود ۷۵۰ واحد گلخانه‌ای در مساحتی بالغ بر ۵۰۰ هکتار، فعالیت ۱۶ واحد تولیدی کاشی و سرامیک، 26واحد تولید آجر و بلوک،۱۴ واحد نساجی و ۱۷ واحد مقواسازی، ۳۰۰ واحد تولید دام سبک، ۳۲۰ واحد تولید دام سنگین،63 واحد تولید روزانه شیر، 5 واحد صنایع غذایی، سه نیروگاه تولید برق و تامین 85 درصد برق استان و واحدهای کشتارگاه مرغ از جمله این ظرفیت هاست.

هادی نسب در ادامه با بیان این‌که این شهرستان از ظرفیت‌های اقتصادی مختلفی برخوردار است که باید بیش از پیش حمایت شوند، خاطرنشان کرد: اشکذر در بحث تنوع کشت رتبه اول استان و در بحث گستردگی، مقام دوم استان را دارد.

فرماندار اشکذر با اشاره به رتبه برترکشوری این شهرستان در زمینه پرورش وتربیت اسب اصیل عرب اظهارداشت: بالغ بر ۲۵۰۰ رأس اسب اصیل در 47 باشگاه رسمی اسب سواری این شهرستان پرورش می یابند که البته آمار غیر رسمی وجود 100 باشگاه سوارکاری را نشان می دهد.

وی در بخش پایانی سخنانش از بهره برداری بالغ بر ۵۰ طرح عمرانی و صنعتی مختلف در دهه فجر در این شهرستان خبر داد و گفت: بخشی از این طرح ها افتتاح و بخشی نیز در روزهای آتی افتتاح خواهد شد البته کلنگ زنی طرح آبرسانی به 20 روستای نیز به زمین خواهد خورد.

هادی نسب وعده داد: در پایان کار دولت دوازدهم تمامی روستاهای این شهرستان از آب آشامیدنی و گاز بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

231822