مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان:

تاسیس چند طرح روستایی و دو مرکز آموزشی به مناسبت دهه مبارک فجر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از افتتاح پنج ایستگاه پمپاژ آب روستایی و‌ دو مرکز آموزشی در پلدختر خبر داد و گفت: همچنین دو طرح ویژه بازرسی با موضوع حفر چاه های غیر مجاز در بروجرد و خرم آباد انجام خواهد شد.

داریوش حسن‌نژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در گفتگو با خبرنگار​ سایت خبری پرسون، گفت: به مناسبت ده مبارک فجر چند ‌پست پمپاژ آب روستایی تاسیس خواهد شد.

وی در ادامه گفت: پنج ایستگاه پمپاژ آب روستایی و‌دو مرکز آموزشی در پلدختر افتتاح خواهد شد. همچنین دو طرح ویژه بازرسی با موضوع حفر چاه های غیر مجاز در بروجرد و خرم آباد انجام خواهد شد.

حسن نژاد افزود: لرستان پتانسیل تاسیس کارخانه تولید قطعات سنگین تاسیسات آبی را دارد.

وی ادامه داد: این طرح را با وزارت نیرو درمیان گذاشتیم و کلیات طرح را تصویب کردیم که فقط روی کاغذ مانده و تا کنون بودجه ای به آن تعلق نگرفته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان با اشاره به اینکه احداث سدها با هدف نگهداری و ذخیره آب‌های سطحی برای مصارف شرب، صنعت و کشاورزی بوده و نقش مهمی در کنترل سیلاب‌ها دارند، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۶ سد در سطح استان لرستان در دست مطالعه است که از این تعداد هفت سد در حال اجرا و ۶ سد در وضعیت بهره‌برداری قرار دارند.

وی از اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار جهت راه‌اندازی سد تاج امیر خبر داد و افزود: این سد به دلیل وجود برخی مشکلات مدت‌ها راکد مانده بود که با پیگیری‌ انجام شده هم‌اکنون منابع مالی خوبی به این پروژه اختصاص داده شده و ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با بهره‌برداری از آن زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر فراهم می‌شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه اعتبار ابلاغی این پروژه در سال ۹۹ از ۵ میلیارد تومان به حدود ۲۵ میلیارد تومان افزایش یافته گفت: هم‌اکنون از محل اعتبارات جهش تولید ۲۰ میلیارد تومان و از تهاتر بدهی مالیاتی ۱۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شده است.

حسن‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش گفت: برای تنوع بخشی به تأمین منابع مالی جهت تکمیل سدهای آبسرده و شهید بروجردی و مخملکوه، استفاده از ظرفیت قانونی ماده ۵۶ به‌منظور جذب سرمایه‌گذار در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مهدی بیرانوند روژمان استان لرستان

231778