مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان رزن:

اجرای ۵ طرح گردشگری با اعتبار ۸۰ میلیارد سرمایه گذاری

مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان رزن از اجرای ۵ طرح گردشگری با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در شهرستان رزن خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، شهرستان رزن در شتی هموار با زمینهای حاصلخیز و مناظر طبیعی در مسیر جاده اصلی همدان به تهران قرار گرفته است . این شهرستان از سه شهر رزن ،قروه درجزینو دمق و سه بخش مرکزی سردرود وقروه و در جزین و نیز 7 دهستان و 130 روستای دارای سکنه تشکیل شده است و اکثرا به ترکی سخن می گویند ولی زبان فارسی نیز در بین آنها رایج است.

رزن در سال 1368 از بخش به شهر و از سال 1373 به شهرستان ارتقا یافته و در آن فرمانداری مستقر شده است. این شهرستان از ناحیه شمال و شمال غربی به استان قزوین از جنوب به شهرستان همدان از مشرق به استان مرکزی و از مغرب به شهرستان کبودرآهنگ محدود است.

در شمال شرقی این شهرستان رشته کوه خرقان قرار گرفته که بلندترین نقطه آن در محدوده شهرستان رزن دارای ارتفاع 2630 متر از سطح دریاست. به لحاظ اینکه رزن در شمالی ترین نقطه استان واقع شده است ، هوای آن نسبتا سردتر از سایر نقاط استان است . لیکن در عوض در تابستانها از آب و هوای معتدلی برخوردار است .

از جمله جاذبه های گردشگری، طبیعی و تاریخی شهرستان رزن می توان از امامزاده هود، غار قلعه جوق، امامزاده اظهر بن علی، منطقه نمونه گردشگری بقراطی، حمام نظام آباد و ... نام برد.

کهیایی مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رزن در گفتگو با سایت خبری پرسون در خصوص طرح های گردشگری شهرستان رزن گفت: ۵ طرح برای رونق گردشگری در این منطقه با ۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در ۵ طرح در دست اجراست.

وی افزود: این طرح های گردشگری به عنوان مجتمع گردشگری و هتل می تواند برای ۱۳۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد کند.

کهیایی ادامه داد: ساخت دو مجتمع گردشگری امیریه و خورونده به ترتیب با ۱۵ و ۱۰ میلیارد تومان اعتبار می تواند برای ۳۵ نفر اشتغال ایجاد کند.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رزن در خصوص سه طرح دیگر گردشگری رزن خاطرنشان کرد: ساخت دو مجتمع گردشگری دیگر به نام فارسجین و محمدآباد نیز از دیگر طرح های گردشگری در دست اجراست.

وی اضافه کرد: مجتمع فارسجین با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار و ۲۵ نفر اشتغال و مجتمع محمدآباد نیز با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان اعتبار و ۴۰ نفر اشتغال قرار است در این شهرستان ساخته شود.

کهیایی در خصوص احداث هتل سه ستاره رزن نیز بیان کرد: ساخت این هتل سه ستاره با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار و پیشرفت ۹۰ درصدی و اشتغال برای ۳۰ نفر می تواند منجر به رونق گردشگری در این منطقه شود.

مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان رزن اظهار کرد: زمان پیش بینی شده برای بهره برداری از طرح ساخت مجتمع های گردشگری فارسجین و امیر یه پایان سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

منیژه فرهانپور- استان همدان

229292