مسئول اندیشکده مطالعات امریکا در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

فروپاشی جامعه امریکا نزدیک است

دکتر مجتبی صمدی، گفت: در سال های آینده، مشکلات و مسائل اقتصادی بسیاری که شیوع بیماری کرونا نیز بر این موضوع، دو چندان دامن زده است را شاهد خواهیم بود و فروپاشی در جامعه آمریکا را خواهیم داشت.

مجتبی صمدی مسئول اندیشکده مطالعات امریکا در گفتگو با خبرنگار سیاسی سایت خبری پرسون در تبیین اتفاقات اخیر کنگره آمریکا، اظهارکرد: این وقایع را از مدت ها پیش، بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران، که در حوزه مسائل آمریکا تحقیق می کردند، هشدار داده بودند و افرادی که از خارج امریکا، مسائل را رصد می کردند، پیش بینی کرده بودند که این تحولات بعد از انتخابات در امریکا پیش خواهد آمد.

وی، ادامه داد: در جامعه آمریکا شاهد شکل گیری دوقطبی به شدت متضاد، از لحاظ نوع نگاه و ویژگی های هویتی هستیم که در غالب حزب جمهوری خواه و دموکرات بروز یافته است. این تمایز و دوقطبی که بعد از جریانات کنگره شاهد آن بودیم، فراتر از دو حزب است.

مسئول اندیشکده مطالعات امریکا، توضیح داد: شکاف ها و گسل های اجتماعی و هویتی در جامعه امریکا، گسترش یافته است. زمانی که آقای ترامپ در سال ۲۰۱۶ بر مسند ریاست جمهوری نشست، بر روی این گسل ها سوار شده بود و واشنگتن را فضایی از مشکلات در بر گرفته بود.

صمدی، گفت: اکنون، شاهد هستیم همان بدنه ای از آمریکا که به ترامپ، رای دادند، دیگر به رسانه ها اعتماد ندارند و باورشان این است که احساسات مردم به درستی توسط رسانه ها بازنمایی نمیشود؛ این ریشه در یک سری شکاف ها و گسل های آمریکا دارد.

مسئول اندیشکده مطالعات امریکا در پایان، تاکیدکرد: در سال های آتی، مشکلات و مسائل اقتصادی بسیاری که شیوع بیماری کرونا نیز بر این موضوع، دو چندان دامن زده است را شاهد خواهیم بود و فروپاشی در جامعه آمریکا را خواهیم داشت.

گفتگو از سارا پیرانه

229250

مطالب مرتبط