گزارش اختصاصی پرسون از اراک:

پیکر مطهر شهید جعفر نوروزی پس از ۳۰ سال تفحص شد / دو فرزند شهید نوروزی پس از ۳۰ سال صاحب پدر شدن

همزمان با نزدیک شدن به دهه فاطمیه پیکر مطهر شهید جعفر نوروزی پس از ۳۰ سال در خانقین تفحص شد.

به گزارش سایت خبری پرسون، از اراک، شهید جعفر نوروزی متولد ۴ خرداد ۱۳۴۷ در اراک است که در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۶۹ در عملیات رمضان به شهادت رسید و پیکر ایشان ۳۰ سال مفقودالاثر بود.

همسر شهیدنوروزی در گفتگوی اختصاصی با پرسون به نقل از پدر و مادر شهید گفت: شهید جعفر نوروزی دوران کودکی را مانند تمام هم بازی های خود گذراند، همیشه با روحیه شاد و دستگیر خود توجهات را به خود جلب میکرد. از مسائلی که شهید روی آن تاکید داشت صله رحم، رسیدگی به امورات خانواده، ورزش، نماز اول وقت، دستگیری از مستمندان و محبت به اهل بیت(ع) بود. شاید تشرف ایشان در سنین کودکی به کربلای معلی باعث شعله ور شدن عشق امام حسین (ع) در سینه اش بود.

وی ادامه داد شهید نوروزی در حال دریافت دیپلم اقتصاد از دبیرستان امام علی(ع) بود که به خاطر مصلحت کشور درس را ناتمام رها کرد.

شهید نوروزی در دوران دبیرستان بود که با شخصیت معمار کبیر انقلاب، امام خمینی (ره ) بیشتر آشنا شد و برای حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل داوطلب اعزام به جبهه شد.
در آن وقت بود که در زمان فراغت عربی و انگلیسی میخواند که به دلیل داشتن تحصیلات ابتدایی حوزوی توانست به آن زبان ها مسلط شود.
در عملیات کربلای ۲ دچار مجروحیت شد، اما مجددا به جبهه بازگشت و در عملیات کربلای ۵ با اصابت ترکش خمپاره از ناحیه مچ پای راست دچار جراحت شدید شد که پس از سه دوره جراحی در بیمارستان های اهواز، شیراز و تهران بهبود یافت و بعد از بهبودی خانواده متوجه ماجرا میشوند. او در سال ۶۷ در عملیات مرصاد شرکت کرد و به اسارت گرفته شد که توانست پس از تحمل شکنجه های فراوان از حلقه اسارت بگریزد.
شهید نوروزی در سال ۱۳۶۷ در اراک ازدواج کرد که ثمره این ازدواج دو فرزند به نام های مهیمن و زهرا هستند.

فرزند شهید نوروزی گفت: پدرم بخاطر علاقه ای که به حضرت فاطمه(س) داشت و تولد من در روز تولد حضرت فاطمه(س) بود اسم من را از نیلوفر به زهرا تغییر داد و بعد از ۳۰ سال چشم انتظاری مراسم خاکسپاری خودشان هم در روز شهادت حضرت فاطمه(س) است و
بانوی دوعالم، جواب این عاشقی را به پدر دادند.

لازم به ذکر است که که شهید نوروزی در اسفند ماه سال ۱۳۶۹ و با وجود داشتن دو فرزند نوزاد راهی عملیات نیمه شعبان با هدف درگیری با منافقان کوردل میشود و در این عملیات تا امروز غریب به ٣٠ سال مفقودالأثر بود که پیکر مطهر ایشان در دیماه ٩٩ به وطن بازگردانده شد.

228479