مخالفت جدید مجلس برای داوطلبان ریاست جمهوری

نمایندگان مجلس در ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون امور داخلی‌کشور و شوراها با پیشنهاد میر تاج الدینی مبنی بر اضافه کردن شرایطی برای مدیر و مدبر بودن داوطلبان ریاست جمهوری مخالفت کردند.

به گزارش سایت خبری پرسون، نمایندگان مجلس در نشست جلسه علنی امروز- چهارشنبه- در ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون امور داخلی‌کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران با پیشنهاد «سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی» نماینده تبریز مخالفت کردند.

میرتاج الدینی در تشریح پیشنهاد خود گفت: اگر شرایط مدیر و مدبر بودن را تعیین کنیم سنجش داوطلبان بهتر است و این تعاریف کلی برای مدیر بودن مشخص نیست، راه تشخیص باید در قانون ذکر شود.

نماینده مردم تبریز شایستگی لازم در مدیریت سطح کلان برای داوطلبان ریاست جمهوری را برای مدیر بودن ضروری دانست و گفت: داشتن سوابق مدیریتی موفق در سمت های پیشین داوطلبان و داشتن مواضع روشن در دفاع از ارزش های انقلاب، شناخت فتنه ها و مبارزه با فقر، فساد و تبعیض باید در در شرایط مدیر و مدبر بودن این طرح باید ذکر شود.

«عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی» نماینده مردم تهران درمخالفت با پیشنهاد میرتاج الدینی بیان داشت: در این طرح قرار بود شرایط ابتدایی برای ثبت نام داوطلبان بگذاریم که هر کسی نتواند ثبت نام کند و مقداری حوزه ثبت نام داوطلبان خلوت تر شود و اینکه خلاف قانون اساسی بخواهیم شرایط و تکالیفی را در این قانون ذکر کنیم کار عبث و بیهوده ای است.


بیشتر بخوانید:

احتمال تایید صلاحیت احمدی نژاد در انتخابات ۱۴۰۰ وجود دارد؟


عضو کمیسیون بهداشت بیان داشت: شورای نگهبان این طرح را بر می گرداند هیچ کسی نمی تواند بر ای شورای نگهبان تعیین وتکلیف کند. این مجلس می خواهد چند عبارت را ردیف کند اگر این باب رسم شود و بنا به سلیقه این طرح ها عوض شود اتلاف وقت است باید این موضوعات را کنار بگذاریم و کارهای اساسی تر انجام دهیم.

وی افزود:با یکی از اعضای شورای نگهبان صحبت کردم که از سوی همکاران مانقل می شود که نظر شورای نگهبان را در این طرح گرفتیم و اگر اعضای شورای نگهبان نظر مشورتی در هنگام بررسی طرح ها و لوایح دهند این نظر نهایی شورای نگهبان نیست. شورای نگهبان به خروجی نهایی مجلس نگاه می کند و نظر می دهد. دوستان به این پیشنهاد رای ندهند.

این عضو کمیسیون بهداشت یادآور شد: این مجلس اگر بخواهد به مساله اصلی کشور که معیشت است برسیم باید سریعتر و بهینه تر وقت را در کمیسیون و صحن اداره و مدیریت کند. نباید بسیاری از رویه های قانون مجالس قبل را تکرار کنیم باید به دنبال کار اثباتی برای اقتصاد و معیشت برویم.

226560