با حضور معاون استانداری کردستان و دیگر مسئولان صورت گرفت؛

تحویل اولین شناسنامه فرزند دارای مادر ایرانی در کردستان

آیین اعطای نخستین شناسنامه فرزند حاصل از ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی در کردستان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و استاندار برگزار شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، آیین اعطای نخستین شناسنامه فرزند حاصل از ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی امروز در اداره کل ثبت احوال استان کردستان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و استاندار برگزار شد.

محمدابراهیم زارعی؛ معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در این مراسم اظهار داشت: این اتفاق مهم یکی از کارهای خوب و ماندگار دولت و مجلس شورای اسلامی دوره دهم است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان کرد: دولت به طور جدی پیگیر این موضوع بود تا افرادی که فاقد شناسنامه هستند صاحب شناسنامه شوند و این مهم در سال جاری تحقق پیدا کرد.

وی ضمن تشکر از افرادی که دست اندرکار صدور این شناسنامه‌ها در استان هستند، گفت: می‌طلبد اطلاع رسانی گسترده‌تری در این رابطه انجام شود تا همه افراد دارای این شرایط برای دریافت شناسنامه اقدام کنند.

در ادامه این آیین، راغب الفت؛ مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کردستان اظهار داشت: تاکنون در شهرستان مریوان ۳۸ خانوار با ۶۵ نفر، در بانه ۱۸ خانوار با ۳۵ نفر، در سنندج ۱۵ خانوار با ۲۱ نفر، در سقز سه خانوار با هفت نفر در سروآباد یک خانوار با سه نفر و در شهرستان های کامیاران ودیواندره هم هر کدام یک خانوار با یک نفر متقاضی دریافت شناسنامه شدند.


بیشتر بخوانید؛

بررسی ۲۷۰۰ پرونده فاقدان شناسنامه در استان

ورزش کارگری در شناسنامه متولی ورزش دیده شود


الفت با اشاره به اینکه از این تعداد ۴۹ نفر مونث و ۸۴ نفر مذکر هستند، افزود: ۱۸ پرونده فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در کردستان مربوط به فرزندان زیر ۱۸ سال و ۱۰۳ پرونده هم در ارتباط با فرزندان بالای ۱۸ سال است.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کردستان با اشاره به اینکه ۱۰۷ نفر هم دارای گذرنامه، چهار نفر هم دارای دفترچه اقامت ویژه و ۲۱ نفر نیز دارای گواهی ثبت احوال هستند، گفت: پرونده ۱۲۱ نفر هم در سامانه وزارت کشور ثبت شده و ۱۲ پرونده دیگر هم در حال ثبت در این سامانه است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان هم در این مراسم اظهار داشت: ۵۵ پرونده فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی برای ثبت احوال استان ارسال شده است.

حسن صومی یادآور شد: در این مراسم شناسنامه دوتن از فرزندان مادران ایرانی و پدران خارجی که یکی از آنها بالای ۱۸ سال و یکی هم زیر ۱۸ سال سن دارد به آنها تحویل داده می شود.

عباسعلی ـ استان کردستان

226458