انتخابات 1400 و یک تجربه متفاوت

دبیرکل مجمع مهندسی توسعه یادداشتی را با موضوع انتخابات1400 منتشر کرد.

سایت خبری پرسون- دبیرکل مجمع مهندسی توسعه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو و حضور گزینه های نظامی در آن، یادداشتی را منتشر کرد.

کمتر از 8 ما تا انتخابات پر حاشیه 1400 زمان باقیست و این روزها هر چه به پایان سال نزدیک‌تر می‌شویم اسامی بیشتری برای نامزدی در این انتخابات اعلام می‌شود و گزینه‌های بیشتری برای حضور در مسیر پاستور به میدان می‌آیند؛ اما در میان طیف های سیاسی گسترده ای که برای انتخابات خود را آماده می کنند گزینه های نظامی به چشم می خورند؛ که دارای شانس زیادی برای سکان داری 4 ساله پاستور در شرایط پرتلاطم اقتصادی و سیاسی کشور هستند.

حضورکاندید های نظامی برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 از زمانی که مطرح شده موافقان و مخالفانی همراه خود داشته است اما باید به این موضوع توجه داشت که وجه عملکردی و خدماتی این گزینه ها در مقایسه با وجه نظامی آنها می تواند مورد مقایسه منصفانه ای قرار گیرد و این همان چیزیست که در ماههای آینده تجربه جدیدی را برای ملت ایران رقم خواهد زد. تجربه هایی که برای رسیدن به ایرانی آباد و مستقل و پیشرو تا به الان معرفی شده بودند و تا به مرحله اجرا در نیایند نمی توانیم برداشت درستی از آنها داشته باشیم.


بیشتر بخوانید:

از اظهارات سخنگو تا طرح مجلس در تازه های انتخاباتی


به نظر نگارنده، پرداخت برخی اشخاص به رویکرد عدم اقبال نامزد های نظامی، برای 40 سال خدمت صادقانه به نظام کم لطفی است. اقتدار و صلابت 8 سال دفاع مقدس در شرایط بسیار دشوار بعد انقلاب و 40 سال اقتدار نظام ، را یادآور می شوم. صحبت از مدیریت و استراتژی عملکردی موفق در بسیاری از پست های حساس و کلیدی نظام است که در 40 سال گذشته تفکرجهادی و مدیریت نظامیان سیاستمدار قطعا راهگشا بوده و در اکثر مراحل، موفق عمل کرده است و قطعا باید در مقابل عملکرد دولت ها وشرایط حاکم بر کشور و رفاه- معیشت مردم مقایسه شود. حال تا به امروز،در طیف نامزد های انتخابات ریاست جمهوری 1400 گزینه های نظامی همچون، محمد باقر قالیباف، محسن رضایی، علی شمخانی، حسین دهقان، محمد حسن نامی، غزت الله ضرغامی به چشم می خورد. اما باید دید تا زمان باقی مانده به انتخابات، چه تغییراتی در این اسامی خواهیم دید و به نظر می رسد استقبال مردم ولایت مدارایران و وفاداری این طیف عظیم به نظام اسلامی، در چهل سال اخیر، معادلات سیاسی جریان های مخالف را در داخل و خارج کشور، کاملا جابه جا کرده است و نمونه آن، انتخابات مجلس شورای اسلامی است. مجلسی که نمونه کوچکی از انتخابات مردم و تغییر نگرش و خواسته آن را بازتاب می دهد.

در پایان؛ جدا از هرگونه تعصب و گرایش به حزب و جناح سیاسی از تمامی مردم شریف ایران خواستاریم در انتخابات سال آینده با شناخت و توجه به سوابق عملکردی و برنامه های گزینه ها، در جهت مصلحت کشور با حضور حداکثری و پر شور در انتخابات رییس جمهور منتخب خود شرکت نمایند. و بهتر می دانیم که انتخابات و حضور حداکثری مردم عزیزمان در آن، همچون خاری در چشم دشمنان و زیاده خواهان استکباری خواهد رفت.

سجاد جلیلیان/دبیرکل مجمع مهندسی توسعه

226098