گوشی هوشمند معضلی در مناطق محروم بهارستان

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که معلمان بهارستانی با آن دست و پنجه نرم می کنند عدم دسترسی 1800 دانش آموز به گوشی هوشمند است که با توجه به تدریس غیر حضوری نمی توانند از آن بهره ای ببرند.

به گزارش سایت خبری پرسون از بهارستان، مصطفی کلانتری رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در این باره گفت: حدود سه هزار دانش آموز در گلستان و صالحیه فاقد گوشی و امکانات آموزشی بودند که برای 1200 نفر تاکنون تهیه شد و اکنون در حال مهیا کردن نیاز مابقی دانش آموزان هستیم.

در هر حال اگر این امکان وجود نداشته باشد که دانش آموزان محروم از فضای فناوری استفاده کنند، عملا این خطر وجود دارد که آنها به جمع بازماندگان از تحصیل بپیوندند.

یکی از والدین دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان در این رابطه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در این شرایطی که اکثر کسب و کارها تعطیل شده و سرپرست خانواده درآمدی ندارد و از سویی نرخ موبایل سر به فلک کشیده، چطور باید چهار میلیون تومان فراهم کنم تا گوشی مورد نظر فرزندم را برای ادامه تحصیل مجازی تهیه کنم.

یکی دیگر از والدین دانش آموزان بهارستانی، با بیان اینکه همسرم کارگر ساده ساختمان است، گفت: من باید درآمد دو ماه خانواده‌ام را خرج نکنم تا بتوانم برای دختر ۹ ساله‌ام یک گوشی از مدلی که دوستانش سفارش کرده‌اند بخرم تا بتواند از کلاس‌های درسی اش استفاده کند، این کار عملاً غیر ممکن است لذا بسیار نگران آموزش‌های درسی فرزندم هستم.

حال با توجه به مشکلات آموزش دانش آموزان و خانواده‌های آنان و در حالی که کمتر از چند روز به فصل امتحانات زمان باقی مانده است لذا باید چاره‌ای اندیشیده شود تا مشکلات این گونه از افراد جامعه که در مناطق محروم زندگی می کنند، حل شود.

مهدیزاده_استان تهران

225842