ذوالنوری:

غربی ها با ژست حقوق بشری مانع انتقال پول برای تهیه دارو هستند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:غربی ها به دروغ، ژست حقوق بشری و دفاع از حقوق بشر می گیرند ولی اجازه نقل و انتقال ارز و خرید دارو را به کشور ما نمی دهند.

به گزارش سایت خبری پرسون، مجتبی ذوالنوری با اشاره به ادعای دروغ آمریکا درباره عدم تحریم ایران در حوزه دارو،گفت: بسیاری از داروها را در داخل ایران نه می توانیم بخریم و نه پول آن را در داخل ایران می‌توانیم پرداخت کنیم و منابع تهیه اکثر داروها در خارج از کشور است.

وی افزود: تهیه مواد اولیه دارویی برای تولید داخل، تجهیزات پزشکی مورد نیاز و داروهای وارداتی برای بیماران خاص و صعب العلاج به دلیل عدم امکان انتقالات بانکی ناشی از تحریم های ظالمانه دولت آمریکا مشکلات عدیده ای برای بیماران به وجود آورده است.


بیشتر بخوانید:

فشار بر پیوستن به FATF بخاطر برباد نرفتن اموال آقایان و آقازاده هایشان است


نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به مشکلات انتقال ارز برای خرید دارو به دلیل تحریم ها، مطرح کرد: منابع پولی برای پرداخت پول معاملات و خرید دارو در خارج از کشور است و تحریم های بانکی، به هیچ وجه اجازه جابجایی پول را به ما نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه اروپا هم از تحریم های آمریکا تبعیت می کند،تاکید کرد: اینستکس مورد ادعای اروپایی ها هیچ نتیجه ای برای ایران اسلامی نداشت و آنها هنوز به تعهدات خود عمل نکرده اند،سوئیفت به روی ما بسته است و اجازه ثبت سفارش دارو را نمی‌دهند و از آن طرف اینستکس را هم فعال نکرده‌اند.

ذوالنوری با بیان اینکه اینستکس قرار بود در حوزه غذا و دارو و تهیه داروی کرونا به کار بیاید،اما اروپایی‌ها هیچ قصدی برای استفاده از این کانال جهت کمک بشردوستانه به ایران ندارند،تصریح کرد: غربی ها به دروغ، ژست حقوق بشری و دفاع از حقوق بشر می گیرند؛حال آن که کاملاً مسیر ما را مسدود کردند و اجازه نقل و انتقال ارز و خرید دارو را به ما نداده اند.

وی با اشاره به ژست حقوق بشری غربی ها در موضوع ایران ، مطرح کرد: آمریکایی ها اجازه نقل و انتقال و جابجایی پول را نمی دهند و از آن طرف هم می‌گویند که ایران مشکلی در موضوع خرید دارو و نقل و انتقالات آن ندارد و در صورتی که مشکلات همچنان سر جای خودش است.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس با اشاره به شانتاژ رسانه ها درباره معافیت دارویی از سوی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، تصریح کرد:در طول تاریخ اروپایی ها و آمریکا به مردم دروغ گفته اند و عملیات روانی انجام داده‌ و حقایق را وارونه جلوه داده اند؛ادعای تحریم نکردن غذا و دارو هم از سوی آنها موضوعی است که امروز با آن روبرو هستیم.

225781