قاسمی در گفت و گو با پرسون:

باید در کشور به نظرات حقوقی وکلا بها داده شود

یک وکیل دادگستری گفت: در صورتی که اعضای هیئت مدیره شرکت ها به نظرات کارشناسی وکلا اهمیت دهند این قشر با مشاوره های حقوقی موثر می توانند در تحقق شعارسال تاثیرگذار باشند.

به گزارش سایت خبری پرسون، خبرنگار حقوقی پرسون گفت وگویی با مازیار قاسمی وکیل دادگستری در رابطه با تاثیرگذاری وکلای شرکت های خصوصی در تحقق شعار سال، جهش تولید داشته که به شرح ذیل است.

مازیارقاسمی اظهارکرد: وکلا وقتی در مجموعه ای مستقر می شوند مشاوره های حقوقی برای قراردادها ارائه می دهند. ایده های اقتصادی که به تولید ریط پیدا می کند بحث بازرگانی است.

وی افزود: وکلا از این باب در جهش تولید نقش دارند که بتوانند مشاوره های حقوقی خوب ارائه کنند و اشکالات شرکت های خصوصی را گوشزد کنند و یا این که بتوانند از ظرفیت های قانونی لازم برای شرکت ها در جهش تولید یا فعالیت اقتصادی بهره گیرند.

قاسمی ادامه داد: وکلا تصمیم گیرنده نیستند فقط طرف مشورت هستند. هر شرکتی هیئت مدیره و مدیر عامل دارد که آن ها در این رابطه تاثیرگزار هستند.

وی گفت: البته در شرکت های دولتی و خصوصی، هیئت مدیره انتصابی هستند و نمی توانند خیلی تاثیرگذار باشند.‌ چرا که موظف هستند دستور مقامات مافوق خود را اجرا کنند.


بیشتر بخوانید؛

سند «اصلاح نظام حقوقی کشور» تاثیری در ساختار حقوقی کشور ندارد


این وکیل دادگستری افزود: سازوکار اداری شرکت ها مشکل دارد. نمی توان از وکلا انتظار داشت مشکلات جهش تولید را رفع کنند و یا اشتغال را ترویج کنند.

قاسمی تصریح کرد: وکلا در شرایطی می توانند در تحق شعار سال نقش داشته باشند که اعضای هیئت مدیره اعم از شرکت های دولتی و خصوصی به نظرات مشورتی آن ها ترتیب اثر بدهند.

وی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما به نظرات کارشناسی توجهی نمی شود. در نهادهای تصمیم گیری کشور فرد سالاری حاکم است. تصمیم ها سلیقه ای اتخاذ می شود نه نظام مند.
این وکیل دادگستری در پایان تاکید کرد: در صورتی که اعضای هیئت مدیره به وکلا بها بدهند آن ها می توانند نقش آفرینی خوبی در تحقق جهش تولید داشته باشند.

225052