مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل:

۸۰ اصله چوب ‌آلات قاچاق جنگلی در استان کشف شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت:۸۰ اصله چوب‌ آلات قاچاق جنگلی توسط ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی این استان کشف شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از اردبیل، شهامت هدایت، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: یک دستگاه وانت نیسان در حالی که قصد داشت ۸۰ اصله چوب‌آلات قاچاق جنگلی را از طریق یکی استان‌های همجوار به اردبیل منتقل کند، با هوشیاری و اقدام به موقع ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان شناسایی و توقیف شد.

وی افزود: در این ارتباط یک نفر متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی به مراجع قضایی استان معرفی شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل اظهار داشت: نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان به صورت شبانه‌روزی با کنترل گلوگاه‌های قاچاق استان فعالیت داشته و با متخلفان برخورد جدی خواهند داشت.


بیشتر بخوانید؛

ورودی زندان‌های اردبیل در سال جاری 30 درصد کاهش داشته است


هدایت بیان کرد: حفاظت از منابع طبیعی و تلاش برای مبارزه با قاچاق چوب‌آلات جنگلی وظیفه‌ای همگانی است و انتظار می‌رود در این زمینه مردم همکاری و مشارکت لازم را داشته و با مشاهده چنین مواردی مراتب را اطلاع‌رسانی کنند تا بتوانیم از تخریب منابع طبیعی جلوگیری کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هر گونه فرآورده جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

223771