حسین میرزایی:

ایرانیان باید تغییر نشانی خود را ثبت کنند!

کارشناس حوزه دولت الکترونیک این گونه اعلام کرد: همه مردم هرگونه تغییر نشانی محل زندگی را حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز از طریق سامانه اعلام تغییر نشانی، واقع در درگاه سازمان ثبت احوال کشور، ثبت نمایند.

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین میرزایی کارشناس حوزه دولت الکترونیک، توضیحاتی را درباره نحوه ثبت تغییر نشانی افراد در سامانه سازمان ثبت احوال کشور ارائه داد که به شرح زیر است:

همه ایرانیان موظفند در صورت هرگونه تغییر نشانی محل زندگی، حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز از طریق سامانه اعلام تغییر نشانی واقع در درگاه سازمان ثبت احوال کشور، تغییر نشانی خود را اعلام نمایند! (مصوبات یازدهمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات؛ مورخ ۹۷/۲/۴)
این موضوع پیرو قانون الزام اختصاص شماره ملی و کد پستی برای کلیه اتباع ایرانی مصوب ۱۳۷۶/۰۲/۱۷ مجلس شورای اسلامی مصوب شده. قانون مهمی که ۲۳ سال بر زمین مانده و ما در لایه حاکمیتی نمی دانیم چه کسی کجا ساکن است. با تصویب الزام وجود یک نشانی و‌کدپستی یکتا برای هر ایرانی، بزرگ‌ترین تحول در حوزه دولت الکترونیک و حکمرانی هوشمند اتفاق خواهد افتاد و ایران در زمره کشورهای پیشرفته از نظر زیرساخت های دولت الکترونیک قرار خواهد گرفت.

میرزایی در ادامه افزود: پیش خبری را عرض می کنم:
۱- به لطف خدا و بعد از ۵ سال پیگیری مستمر و کار فنی و اجرایی بین چند دستگاه، سرویس استعلام محل سکونت همه ایرانیان توسط ثبت احوال ایجاد شد.
۲- این سرویس در اختیار یکی از بزرگ‌ترین دستگاه های کشور قرار گرفت و در فرایند پیاده سازی وب سرویس هستیم.
۳- امیدواریم در ماه آتی تست و پایلوت را انجام دهیم.
۴- قرار است در این دستگاه مهم و بزرگ، خود اظهاری نشانی و کدپستی ممنوع شود! نشانی محل سکونت شما به صورت سیستمی از ثبت احوال استعلام می شود.
۵- اگر می خواهید برای این کار آماده شوید، به سایت اعلام تغییر نشانی سازمان ثبت احوال به آدرس www.ncr.ir مراجعه کنید و نشانی و کدپستی محل سکونت خود را کمتر از ۲ دقیقه ثبت کنید.
نکته: زمان ورود به این سامانه، فیلترشکن باید غیرفعال باشد.
از سال آتی در بسیاری از دستگاه ها و از جمله بانک ها، خوداظهاری آدرس و کدپستی ممنوع خواهد شد و همه باید آدرس و کدپستی محل سکونت خود را در سامانه سازمان ثبت احوال ثبت کنند.

223763