معاون اجتماعی شهردار یزد:

دومین جشنواره ملی گردشگری معلولان در یزد برگزار می شود

معاون اجتماعی شهردار یزد از برگزاری دومین جشنواره ملی گردشگری معلولان در یزد با حضور خبرنگاران ملی و استانی به صورت محدود خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، عباس ملازینلی در آخرین روز از هفته معلولان در گفتگو با خبرنگار پرسون در خصوص اقدامات سازمان فرهنگی،اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد پیرامون معلولان گفت: در کنار تدبیر ارزشمندی که کمیسیون خدمات شهری شورای شهریزد با همکاری سازمان های مرتبط شهرداری در زمینه دسترس پذیر کردن شهر انجام داده به نحوی که در سال گذشته شاهد مناسب سازی یک مسیر گردشگری برای معلولان عزیز و امسال هم شاهد انجام طرح هفت خوان هستیم ما نیز تلاش کردیم در حوزه های گردشگری، آموزش شهروندی و ورزشی اقدامات مناسبی را اجرایی کنیم.

معاون اجتماعی شهردار یزد افزود: سازمان فرهنگی،اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد علاوه بر کمک به حوزه خدمات شهری، در سال 98 جشنواره ای را با عنوان جشنواره ملی گردشگری معلولان طراحی و با حضور منتخبین معلولان کشور برگزار کرد که مورد استقبال این قشر از جامعه قرار گرفته و در کشور بازتاب های خوبی را برای یزد رقم زد.

ملازینلی تصریح کرد: البته امسال هم در صورت موافقت ستاد استانی کرونا به صورت محدود با حضور تنی چند از خانواده های معلولان و خبرنگاران ملی و استانی دومین جشنواره را برگزار خواهیم کرد اما تمرکز اصلی برنامه ها به صورت مجازی است.

وی هدف از برگزاری چنین جشنواره ای را اطلاع رسانی به گروه های هدف توسط خود معلولان عنوان کرد و افزود: البته معطوف کردن نگاه کشور به یزد در خصوص توجه ویژه به معلولان و توجه دادن دیگر استان ها به این موضوع نیز از اهداف مدنظر است.


بیشتر بخوانید؛

مناسب سازی 60 درصد ادارات یزد برای معلولان


رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد با اشاره به رسالت دستگاه متبوعش در زمینه فرهنگ سازی در ابعاد مختلف در جامعه خاطر نشان کرد: در حوزه اموزش شهروندی تلاش کردیم تا با ساخت کلیپ، موشن گرافی و .... به مدد ایده های خلاقانه هنرمندان و انتشار آن ها در فضای مجازی به گونه ای فرهنگ سازی کنیم که افراد سالم جامعه بتوانند با معلولان عزیز همزاد پنداری کرده و خود را به اشکال مختلف جای معلولان قرار دهند.

این مقام مسئول در حوزه مدیریت شهری در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری دومین پارالمپیاد ورزشی شهر یزد خبر داد و اظهار داشت: امسال هشتمین دوره المپیاد ورزشی و دومین پارالمپیاد ورزشی محلات یزد به صورت مجازی برگزار خواهد شد البته در سال های گذشته، معلولان عزیز در قالب المپیاد محلات در این مسابقات ورزشی شرکت می کردند که برای اولین بارد در سال 98، پارالمپیاد را برگزار کردیم تا ورزشکاران معلول بیشتر دیده شوند.

ملازینلی اضافه کرد: پارالمپیاد محلات به گونه ای برنامه ریزی شده که تمامی اقشار معلول بتوانند در آن شرکت کنند.

معاون اجتماعی شهردار یزد تصریح کرد: فراخوان برگزاری این پارالمپیاد به زودی اعلام شده و داوری و اختتامیه آن نیز در ایام دهه فجر برگزار خواهد شد.

ملازینلی با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا درخواستی از سوی جوامع هدف و انجمن های معلولان برای برگزاری برنامه های اجتماعی نداشتیم اظهار داشت: در سال های گذشته بیشترین تعامل را با این انجمن ها داشتیم و برنامه های زیادی در حوزه اجتماعی سازمان به مناسبت های مختلف نظیر روزجهانی نابینایان، ناشنوایان، معلولان و ... برگزار کردیم که امیدواریم در دوران پساکرونا بازهم بتوانیم خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به این قشر محجوب و عزیز جامعه ارائه دهیم.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

223652

مطالب مرتبط