رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در گفتگو با پرسون:

ایران اجازه پیوند خوردن برجام با مذاکرات موشکی و منطقه‌ای را نمی‌دهد

هدف آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها از مطرح کردن مذاکرات موشکی و منطقه‌ای و پیوند زدن آن با برجام خریدن زمان بیش‌تر از ایران برای پنهان کردن عیب‌های خودشان است. عیب بزرگ غرب به ویژه آمریکا این است که در چند سال گذشته کشورهای خلیج فارس و کشورهای همسایه ایران را پر از اسلحه کردند و باید ابتدا این عیب را برطرف کنند.

رضا امرالهی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص مذاکره موشکی و منطقه‌ای عنوان کرد: چندی پیش رئیس جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا، بایدن توپ را به اروپایی‌ها پاس داد و خواستار کمک از اروپایی‌ها شد. آلمان‌ها نیز از ابتدا موضع‌شان مشخص بود و در حال حاضر نیز مدام این مسئله را مطرح می‌کنند که از زمان امضای برجام چندین سال گذشته و مسائل جدیدی پیش آمده است.

وی افزود: بخش اعظمی از این مسائل جدید را آمریکا و بخش دیگر را اروپایی‌ها به وجود آورده‌اند و آن‌ها بودند که کشورهای حوزه خلیج فارس و همسایه ایران را تا دندان مسلح کردند و به بعضی از کشورهای خلیج فارس که حتی توان کارگردانی آن‌ها را ندارند، این همه سلاح داده‌اند. آیا این اقدام آن‌ها عوض کردن شرایط برجام نیست؟ آن‌ها باید اول به این سؤال پاسخ دهند.

رئیس سابق انرژی اتمی در پایان گفت: هدف آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها از مطرح کردن مذاکرات موشکی و منطقه‌ای و پیوند زدن آن با برجام خریدن زمان بیش‌تر از ایران برای پنهان کردن عیب‌های خودشان است. عیب بزرگ غرب به ویژه آمریکا این است که در چند سال گذشته کشورهای خلیج فارس و کشورهای همسایه ایران را پر از اسلحه کردند و باید ابتدا این عیب را برطرف کنند.


بیشتر بخوانید:

به تعهدات برجامی برگردید

نگاهی به ضعف‌های ساختاری و نقاط ابهام برجام


223636

مطالب مرتبط