استاندار فارس:

حرکت سیاسی دانشجویان در دانشگاه‌ها أمری مثبت است

استاندار فارس در پیامی به مناسبت روز دانشجو اعلام کرد: باید به دانشجویان اجازه پرسشگری بدهند تا قاعده کار سیاست را بیاموزند.

به گزارش سایت خبری پرسون، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس با تبریک به مناسبت روز دانشجو پیامی را صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شانزدهم آذرماه، روز دانشجو، نقطه عطفی در جنبش دانشجویی کشور است.

جنبش دانشجویی، در روز شانزدهم آذر سال 1332 نام دانشجو را به عنوان نماد آگاهی، بیداری و آزادی خواهی، بر پیشانی تاریخ مبارزات حق طلبانه ی مردم ایران، ثبت و ماندگار نمود و با آزادگی و حق طلبی، قرین و سربلند ساخت.

دانشجویانِ آرمان گرا و آرمان خواه با اعتقاد و باور به حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش که برگرفته از آموزه های قرآنی است؛ برای انجام رسالت خویش و پاسداشتِ آزادی بیان و اندیشه، همواره به نقد حکومت و حاکمیت ها و پافشاری بر حقوق شهروندی، اهتمام جدّی دارند و همین امر، دانشجو را به پویایی و حرکت بر می انگیزاند.

روز دانشجو فرصت مناسبی است برای یادآوری این نکته که دانشگاه علاوه بر توجه به علم و تحقیق و کارآفرینی باید رفتار، فعل و انفعال و کنش و واکنش سیاسی-اجتماعی دانشجویان را به رسمیت بشناسد و نقد و نظر دانشجویان را به عنوان دیدگاه و نگاه کارشناسی به دیده ی خیر و خدمت بنگرد تا بستر لازم برای تمرین گفتگو ، نقد، تحمل ایده ی منتقد و مخالف و اعتقاد به خرد جمعی در دانشگاه برای دانشجو فراهم شود. همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: « حرکت سیاسی دانشجویان و کار سیاسی در دانشگاه ها چیز مثبتی است. »


بیشتر بخوانید؛

گرامیداشت یاد و خاطره شهید فخری‌زاده توسط جمعی از دانشجویان ایرانی مسکو در هفتمین روز شهادت وی


اینجانب ضمن گرامیداشت روز دانشجو و آرزوی توفیق و بهروزی برای دانشجویان عزیز به دانشگاه و دانشگاهیان عزیز، توصیه و تأکید می نمایم که در جریان هدف گذاری های سیاسی- اجتماعی به جوانان میدان بدهند. به آنان اجازه پرسشگری بدهند تا قاعده ی بازی سیاست را بیاموزند و جوهر شخصیتی خود را محک بزنند و خود را برای تحول و نقش آفرینی در اجتماع آماده کنند زیرا آینده متعلق به فرهیختگان عرصه ی علم و عمل و جسارت و جرأت است چون دانشمندِ بینش مندِ با اراده و باعرضه و سیاست ورز می تواند منشأ اثر و تحول و تأثیر در اجتماع باشد.

222911