مدیرکل بهزیستی لرستان؛

معلولین و  نابینایان از دسترسی به منابع اطلاعاتی برای ادامه تحصیل محروم هستند

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: معلولین و نابینایان از دسترسی به منابع اطلاعاتی برای ادامه تحصیل محروم هستند.

فاطمه زهرا توکلی رئیس بهزیستی لرستان در گفتگو سایت خبری پرسون، با بیان اینکه مناسب‌سازی بیش از ۲ دهه است که در جهان تغییر رویکرد پیدا کرده تا معلولین علاوه بر دسترسی به فضای فیزیکی به فضاهای اطلاعاتی دسترسی داشته باشند، گفت: متاسفانه معلولین و به ویژه نابینایان از دسترسی به منابع اطلاعاتی برای ادامه تحصیل محروم هستند.

وی عنوان کرد: هر اقدامی در جهت تسهیل کار، زندگی و حقوق برابر برای جامعه هدف برداریم در حق خودمان لطف کرده‌ایم. مدیر کل بهزیستی لرستان اضافه کرد: امید می‌رود که در آینده‌ای نزدیک این دغدغه‌ها را در استان نداشته باشیم و فضایی فیزیکی فراهم کنیم تا کتابخانه ویژه نابینایان را در مرکز استان راه اندازی کنیم.

توکلی افزود: در شهرستان بروجرد کتابخانه ( دکترشهیدی) ویژه نابینایان را داریم و بهزیستی نیز در حد امکانات خود کتابخانه‌ کوچکی را در منطقه گلدشت خرم آباد راه اندازی کرده است اما متاسفانه فرهنگ ترافیک ما چنان پیشرفت نکرده که معلولین از وسایل ایاب و ذهاب مناسب‌سازی شده استفاده و برای دریافت کتاب به این کتابخانه مراجعه نمایند.

وی درخصوص امکانات برای معلولین گفت: امکانات باید به طور یکسان در اختیار همه مردم قرار گیرد و تلاش ما این است که اقشار مختلف جامعه به ویژه جامعه معلولین و به ویژه نابینایان را تحت پوشش کتابخانه های خود قرار دهیم.


بیشتر بخوانید؛

۴۳ هزار معلول کرمانشاهی تحت پوشش بهزیستی هستند/ معلولان نیازمند ترحم نیستند


پیگیری تهیه امکانات جهت کتابخانه ویژه نابینایان

توکلی درخصوص تهیه امکانات جهت کتابخانه ویژه نابینایان افزود : شهرهای بروجرد ، خرم آباد و کوهدشت بیشترین آمار جمعیت نابینایان را دارند و در صدد هستیم امکانات لازم را برای کتابخانه های ویژه نابینایان این شهرها آماده کنیم.

توکلی اشاره ای به فناوری سایبری و فناوری دراین زمینه داشت و گفت: مناسب سازی باید در فضای IT ، فناوری و سایبری صورت پذیرد. در استان قابلیت ها، شرایط و فرصت های مناسبی است که بتوانیم به سمت الکترونیکی کردن خدمات برویم. پورسیف اضافه کرد: می توان در قالب بخشنامه هایی دستگاهها را موظف کرد که وب سایت های خود را مطابق شرایط معلولین و نابینایان طراحی نمایند.

رئیس بهزیستی لرستان پرداختن به موضوع معلولان را مهم دانست گفت: تعداد بسیاری از روشندلان استان نویسنده و دانشجو هستند و نیاز به کتابخانه‌ها و اطلاعات به روز دارند و این درحالیست که کاغذ بریل بسیار پر هزینه است، پس نیاز داریم که به سمت استفاده از منابع الکترونیکی برویم.

مهدی بیرانوند روژمان- استان لرستان

222806