مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد:

70 درصد سهامداران یزدی سهام عدالت، روش غیر مستقیم را برگزیدند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد از واگذاری مدیریت سهام عدالت توسط 70 درصد سهامداران به شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، علی نمازی در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه استان یزد از واگذاری مدیریت سهام عدالت توسط 70 درصد سهامداران به شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان خبر داد و گفت: در استان یزد 620 هزار دارنده سهام عدالت وجود دارد که 453 هزار نفر از آنها روش غیر مستقیم را برای مدیریت این سهام انتخاب کردند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد افزود: شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان با ارزشی بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان با نماد «وس یزد» در بازار سرمایه فعال شده که دارایی آن متشکل از سهام 40 شرکت اقتصادی است.

وی با بیان اینکه دارندگان سهام عدالتی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند امکان فروش این سهام را دارند اظهار داشت: البته این افراد هم تنها می توانند 60 درصد از سهام خود را به فروش برسانند البته افرادی که روش غیر مستقیم را برای سهامداری انتخاب کردند امکان فروش نداشتند اما با پذیرش شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت در بازار سرمایه امکان فروش آن فراهم شده است.


بیشتر بخوانید؛

فاجعه مدیریت اقتصادی دولت روحانی با کارت بایدن تطهیر نخواهد شد


نمازی در ادامه بر ضرورت ثبت نام دارندگان سهام عدالت که روش غیر مستقیم را انتخاب کردند در سامانه سجام تاکید کرد و ابراز داشت: این دسته از افراد اگر در سامانه سجام ثبت نام نکنند به دلیل اینکه مقصد سود سهام آنها مشخص نیست سودی به آنها تعلق نخواهد گرفت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تصریح کرد: ثبت نام در سامانه سجام کاملا به صورت غیرحضوری بوده و سهام‌داران می توانند به صورت اینترنتی نسبت به ثبت نام در سامانه سجام اقدام و کد 10 رقمی بورسی دریافت کنند.

این مقام مسئول شرط تشکیل مجمع شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت در استان را ثبت نام بیش از ۵۰ درصد از دارندگان سهام عدالت با روش غیرمستقیم در سامانه سجام دانست و گفت: تا زمانی که افراد در این سامانه ثبت نام نکنند و جمعیت به حد نصاب نرسد نمی توان مجمع را برگزار کرد.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

222742