لاشه پرندگان در میقان به مرز هزار عدد رسید/ آنفلوانزا در مرز هشدار

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از جمع‌آوری نزدیک به هزار لاشه پرنده در تالاب میقان و دفن اصولی و بهداشتی آنها خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون، رضا میرزایی بیان کرد: پایش مستمر تالاب میقان با جدیت کامل در حال انجام است و تاکنون تعداد ۹۷۰ لاشه جمع آوری شده و دفن اصولی لاشه ها به همراه آهک پاشی انجام گرفته است.

وی بیان کرد: تیم های پایش محیط زیست به صورت مستمر تمام منابع آبی و سایر مناطق تحت مدیریت استان را در خصوص این بیماری رصد می کنند و خوشبختانه تاکنون به جز منطقه تالاب میقان، موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی مشاهده نشده است.

میرزایی با بیان اینکه ۲۰۶ گونه پرنده در تالاب میقان اراک شناسایی شده است، افزود: بیشترین تلفات پرندگان در تالاب میقان اراک مربوط به غازهای خاکستری است و چندین گونه اردک و تنجه نیز در میان پرندگان تلف شده مشاهده می شود.


بیشتر بخوانید:

آنفلوآنزای پرندگان در کمین صنعت طیور سه استان


وی اظهار کرد: تردد به محوطه تالاب میقان اراک با شیوع این بیماری ممنوع شده و تدابیر لازم نیز در این خصوص اندیشیده شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با تاکید بر اینکه کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب با مشارکت و هماهنگی دستگاه های متولی در حال انجام است، از مردم خواست در صورت مشاهده لاشه پرندگان به هیچ عنوان به آنها دست نزنند و مراتب را برای پیگیری لازم به محیط زیست و دامپزشکی اطلاع دهند.

منبع: ایسنا

222645