کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با پرسون:

ترس دشمنان از اقتدار علمی ایران

از آنجایی که دانشمندان هسته‌ای و علمی جمهوری اسلامی ایران، کنش‌های علمی موفقی از خود بروز داده‌اند و در مسیر اقتدار ملی ایران گام برداشته‌اند، دشمنان به هر نحوی به دنبال خارج کردن این دانشمندان از صحنه هستند و این ترورها برای آن‌ها جنبه حیاتی دارد.

حمیدرضا اعتمادی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص بازتاب جهانی ترور شهید فخری زاده و جایگاه دانشمندان هسته‌ای ایران گفت: ترورهایی که در طول 40 سال اخیر برای نخبگان کشور ما اعم از علمی، سیاسی و مذهبی اتفاق افتاده است، استراتژی دشمنان برای حذف این نیروها از صحنه بوده است چرا که در مقابل استکبار جهانی، صهیونیسم جهانی و مزاحمت‌های ایجاد شده برای اقتدار داخلی ایران، ایستادند.

اعتمادی ادامه داد: از آنجایی که دانشمندان هسته‌ای و علمی جمهوری اسلامی ایران، کنش‌های علمی موفقی از خود بروز داده‌اند و در مسیر اقتدار ملی ایران گام برداشته‌اند، دشمنان به هر نحوی به دنبال خارج کردن این دانشمندان از صحنه هستند و این ترورها برای آن‌ها جنبه حیاتی دارد.

وی در خصوص تأثیرات ترور شهید فخری زاده در جنبه داخلی بیان کرد: همانطور که امام (ره) فرمودند «بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود»، این ترور سبب بیداری بیش‌تر ملت ایران شده است و با این آگاهی ملت ایران، توطئه‌های دشمن خنثی خواهد شد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تشریح کرد: ترور شهید فخری‌زاده به دلیل کارکردهای علمی وی، تأثیرات فراوانی در منطقه و در حوزه بین‌المللی گذاشته است و سخنان برخی از شخصیت‌های ملی و بین المللی که این ترور را یک جنایت بزرگ می‌دانند نشان‌دهنده تأثیرات این ترور در معادلات رفتاری جمهوری اسلامی ایران در منطقه و دنیا است.

حمیدرضا اعتمادی در پایان عنوان کرد: دشمن این را بداند که ایران در مسیر رفتارهای خود، جواب این رفتار اسرائیل را خواهد داد اما این رفتار به شکل کاملاً عاقلانه و عالمانه خواهد بود در جنبه بین المللی نیز با شکایت در سازمان بین الملل از مجاری حقوقی این پرونده را پیگیری خواهیم کرد.

222471