استاندار کرمانشاه:

در شرایط کرونایی صفر تا صد خدمات بیماران به عهده کادر درمان است

استاندار کرمانشاه گفت: بیماران عادی بستری در بیمارستان ها همراه دارند، خانواده برای بیمار مواد غذایی می آورد و در مواقع لزوم به بیماران در حرکت کردن و غذا خوردن کمک می کنند، اما بیماران کرونایی به جهت اینکه همراه ندارند صفر تا صد خدمات به عهده کادر درمان است، که خسته کننده می باشد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه روز چهارشنبه(5 آذرماه) در چهل و چهارمین جلسه شورای گفتگو در بخش خصوصی، با اشاره به اینکه در آبان ماه کادر درمان اوج سختی کار را داشته اند و در استان بالغ بر ۱۲۶۰ تخت به بیماران کرونایی اختصاص داده شده بود، اظهار داشت: بیماران کرونایی بستری همراه ندارند و به همین جهت از صفر تا صد خدمات به عهده کادر درمان است که با وجود حضور زیاد بیماران خسته می شوند.

بازوند افزود: در ۲۴ و ۲۵ آبان ماه در پیک بیماری هر یک ساعت یک فوتی داشتیم، با تصمیمی که در خصوص تعطیلی بعد از ساعت ۱۸ عصر گرفته شد و با همکاری خوب واحد‌های صنفی و مردم، با وجود مشکلات از ۱۲۶۸ مبتلا به کووید ۱۹ به ۸۰۰ مبتلا رسیدیم.

محدودیت ها می تواند اثر گذار باشد
استاندار کرمانشاه ضمن تقدیر از اصناف گفت: در طرح تعطیلی و منع عبور و مرور ۷۰٪ مردم عادی هم همکاری خوبی داشتند، این محدودیت ها بسیار اثر گذار بود.

بازوند با عنوان اینکه مدیران دستگاه های دولتی از ترس دیوان محاسبات برای واگذاری ها به بخش خصوصی اقدام نمی کنند، گفت: قانون گذار باید چنین شرایطی را ببیند و برای آن چاره اندیشی کند؛ ورزشگاه ۱۵ هزار نفری را با هزینه های هنگفت در کرمانشاه ساخته ایم اما هیچ استفاده ای از آن نمی شود و در تامین هزینه های جاری آن با مشکل مواجه شده ایم، این ورزشگاه و پروژه های شبیه آن را باید به بخش خصوصی واگذار کنیم تا بدون استفاده نماند.

مدیریت ارشد استان تاکید کرد: باید با سرمایه گذارانی که اموالی را از دولت دریافت می‌کنند و به جای اشتغالزایی به دنبال ارزش افزوده هستند، برخورد شود، در این خصوص هماهنگی های لازم با دادستانی کرمانشاه انجام شده تا با افرادی که به عنوان سرمایه گذار به دنبال سود شخصی و لطمه زدن به اشتغالزایی هستند، برخورد شود.

بازوند به ارزش سهام عدالت افرادی که آن را دریافت نکرده اند اشاره کرد و افزود: هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش سهام عدالت کرمانشاه است که براساس ارزش روز حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان برآورد می شود، که لازم است این سهام حدود سه سال در اختیار دولت باشد.

مهین رحمانی- استان کرمانشاه

221681

مطالب مرتبط