علیرضا استادی در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

ضربه مهلک کرونا بر بدنه هنر/ هنرمندان به سختی امرار معاش می‎کنند

علیرضا استادی بازیگر سریال «021» گفت : هنرمندان در تنگناهای اقتصادی و شغلی شدیدی قرار دارند و به سختی امرار معاش می کنند و از این حیث نیازمند حمایت های بیشتری هستند.

علیرضا استادی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پرسون، پیرامون آخرین وضعیت فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: سریال «021» به کارگردانی سیامک انصاری و سید جواد رضویان و تهیه کنندگی مهدی فرجی را از شبکه سه در حال پخش داشتم که به تازگی به پایان رسید و همچنین سریال «از سرنوشت» به کارگردانی محمدرضا خردمندان و علیرضا بذرافشان و تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان را از شبکه دو سیما در حال پخش دارم.

وی در همین راستا افزود : چندین سریال و فیلم سینمایی نیز در این اواخر پیشنهاد داشتم، اما با توجه به شرایط کرونا و شیوع این ویروس منحوس، فعلاً ایفای نقش در هیچ پروژه ای را قبول نکرده ام و تصور می کنم اگر فعلاً کار نکنم بهتر باشد.

بازیگر سریال «021» در خصوص این سریال اظهار کرد: این سریال در چهار فصل 25 قسمتی تولید خواهد شد که پخش فصل اول آن چند روز پیش به پایان رسید و به نظر بنده با توجه به داستان سریال، قصه متفاوتی نسبت به سایر آثار طنز داشته است.

علیرضا استادی در خصوص حضورش در این پروژه و تجربه همکاری با جواد رضویان و سیامک انصاری گفت : آشنایی من با سیامک انصاری و جواد رضویان به دهه هفتاد و دانشکده هنر و معماری بر می گردد که در آن دوران هم دانشگاهی بودیم، خداروشکر که تجربه همکاری مجدد فراهم شد و ممنونم از دوستان که به بنده اعتماد کردند.

وی در خصوص بازخورد مخاطبین نسبت به سریال «021» عنوان کرد: هنوز بازخورد آنچنانی از این سریال نگرفته ام، اما به طور کلی می توان گفت که بازخوردها متفاوت بوده است، یکسری از دوستان به شدت کار را دوست داشتند و در طرف مقابل دوستان دیگری نیز انتقاداتی از کار داشتند.

بازیگر فیلم «درخونگاه» پیرامون تاثیر شیوع ویروس کرونا بر فعالیت بازیگران، گفت : در شرایط فعلی همه مشاغل و اصناف تحت الشاع ویروس کرونا قرار گرفته اند و از آن ضربه خورده اند و بخش فرهنگی نیز از این قاعده مستثنی نبوده است، چه عرصه نمایش، چه عرصه موسیقی و هنرهای تجسمی و این شرایط کار را برای هنرمندان بسیار سخت کرده است، انشالله یک دارویی یا واکسنی تولید شود که هنرمندان و سایر افراد با دل و جرات بیشتری بتوانند به فعالیت عادی خود بپردازند.

این بازیگر سینما در خصوص وضعیت معیشتی هنرمندان در این روزها و حمایت مسئولین ذیربط اذعان کرد: تا حدی حمایت هایی از سمت وزارت ارشاد و صندوق اعتباری هنر انجام شده است و به بعضی از هنرمندان کارتی تحت عنوان هنر کارت تعلق گرفته است، اما به عقیده بنده این بسیار کم است و باید حمایت هایی ویژه ای از این صنف شود، زیرا هنرمندان در تنگناهای اقتصادی و شغلی شدیدی قرار دارند و به سختی امرار معاش می کنند و از این حیث نیازمند حمایت های بیشتری هستند.

وی در همین راستا ادامه داد: به نظر بنده وزارت ارشاد به عنوان متولی امر یا نهاد های مختلفی مانند سازمان صدا و سیما و سازمان سینمایی باید تدابیر ویژه ای را برای هنرمندان اتخاذ کنند و یا حتی بودجه های مستقلی در مجلس باید طرح شود تا از این قشر حمایت های خاصی به عمل آید.

استادی در خصوص دستور ستاد ملی مقابله با کرونا پیرامون تعطیلی سالن ها و توقف فیلمبرداری ها تصریح کرد: تعطیلی ها با اینکه از یک جهت موجب کاهش آمار مبتلایان به این ویروس منحوس می شود، بسیار خوب است، اما ضربه مهلکی را بر بدنه هنر و قشر هنرمند وارد آورده است و هنرمندان خیلی دوره بدی را از نظر معیشتی سپری می کنند، اما نمی توان از دوستان در ستاد ملی مقابل کرونا خرده گرفته، زیرا آنها ثابت کرده اند از جان خودشان نیز بابت سلامتی جامعه گذشته اند و باید با آنها در جهت نابودی این ویروس همسو شد.

وی در ادامه افزود: سالن های نمایش نیز نزدیک به یکسال است که تعطیل شده است و هنرمندان این حوزه و صاحبان سالن های نمایشی که به صورت خصوصی وارد این عرصه شده اند، از این حیث خیلی متضرر شده اند و بسیاری از آنها به دلیل هزینه های هنگفتی که داشتند عطای این کار را به لقایش بخشیدند و سالن هایشان را برای همیشه تعطیل کردند، اما امیدوارم به شکل ملی و کلی به این قضایا نگاه کرد و از این افراد حمایت هایی شود تا شاهد خاموش شدن چراغ عرصه نمایش نباشیم و این کورسوی امید همچنان باقی باشد.

بازیگر فیلم «بدون تاریخ، بدون امضاء» راه برون رفت از این مشکل را اینگونه برشمرد: به نظر من پخش تله تئاتر از تلویزیون که جدیداً باب شده است و حتی اکران آنلاین فیلم، در این روزهایی که سالن های نمایش و سینما تعطیل است، یک نوع مرهم به حساب می آید و باید حمایت های بیشتری از این هنرمندان شود تا آنها اقدام به تولید تله فیلم و تله تئاترهایی نمایند که نسبت به فیلم های سینمایی هزینه کمتری دارد، تا هم به نوعی اشتغالزایی انجام شود و خیلی از هنرمندان مشغول به کار شوند و هم اینکه زمینه سرگرمی حداکثری مردم که در این روزها در منزل خود به سر می برند، فراهم می شود.

وی در پایان در خصوص کارهای آماده پخش خاطر نشان کرد: سریال «دادستان» به کارگردانی مسعود ده نمکی و تهیه کنندگی محمد خزائی را آماده پخش دارم که انشالله بزودی از تلویزیون پخش خواهد شد.

221621

مطالب مرتبط