مدیرکل دامپزشکی کردستان خبر داد:

ممنوعیت خروج مرغ زنده از استان کردستان/توقیف محموله 10 تُنی مرغ زنده در کردستان

مدیرکل دامپزشکی کردستان از ممنوعیت خروج هرگونه مرغ زنده از این استان برای تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت این فرآورده گوشتی خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، مجتبی ورمقانی؛ مدیرکل دامپزشکی کردستان امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در روزها و هفته های اخیر شاهد روند افزایش قیمت مرغ در سطح بازار بوده ایم لذا برای جلوگیری از این افزایش قیمت تصمیماتی اتخاذ شده است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: براساس تصمیمات گرفته شده خروج هرگونه مرغ زنده از مرغداری های استان کردستان تا اطلاع ثانوی ممنوع می باشد و با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

ورمقانی ادامه داد: بنابراین با دستور دادستان کردستان صدور گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای مرغ زنده به مقصد سایر استان‌های کشور از امروز تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با اتخاذ چنین تصمیاتی بتوانیم بازار مرغ را کنترل کنیم، عنوان کرد: همچنین از روسای ادارات دامپزشکی در سطح شهرستان های کردستان خواسته ایم که تا اطلاع ثانوی از ارائه مجوز صدور مرغ زنده خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: با این وجود شب گذشته تو محموله مرغ زنده به وزن 10 تُن که در حال خروج از کردستان بود توقیف گردید و شب گذشته پس از انتقال به کشتارگاه، امروز به قیمت مصوب دولتی در بازار توزیع گردید.

آیین مهر ـ استان کردستان

221554