فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان مطرح کرد:

فضای مجازی و اینترنت تیغ دو لبه است/ لزوم تقویت سواد رسانه ای در بین خبرنگاران

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: استفاده از فضای مجازی و اینترنت یک تیغ دو لبه است، یعنی اینکه رسانه ها هم می توانند زمینه ساز رشد و ترقی باشند و هم اینکه جامعه ای را به سمت تشویش سوق دهند.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، سردار سید صادق حسینی امروز در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه و مدیران مسئول مطبوعات استان کردستان اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری این نشست، ترویج فرهنگ انقلابی در جامعه رسانه ای استان می باشد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: باید با تقویت سواد رسانه ای زمینه اثر گذاری تولیدات خود را در مخاطب ایجاد کنند.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: امروز فضای مجازی فاصله ها را بسیار کم کرده است به طوری که یک خبر در کمترین زمان ممکن منتشر می شود، لذا باید از این فرصت برای تقویت جامعه و اولویت های آن استفاده کنیم.

سردار حسینی تاکید کرد: باید شیوه کار رسانه‌های استان کردستان در راستای گسترش انقلاب ناب اسلامی باشد؛ باید بتوانیم رسانه ها را به سمت مطالبه گری در چارچوب قانون سوق دهیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: همچنین رسانه همانطوری که همه می دانیم باید نارسایی های جامعه و مردم را به مدیران و مسوولان انتقال دهند زیرا خبرنگاران حلقه واسط بین مردم با جامعه هستند.

این مقام نظامی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: از سوی دیگر ترویج فرهنگ انقلابی، شهدای انقلاب و خوبی‌های اسلام توسط رسانه‌ها امر به معروف بوده و شناسایی مخاطبان توسط رسانه‌ها در این زمینه مهم است.

سردار حسینی عنوان داشت: رسانه ها اگر در مسیر درست حرکت کنند و وظایف خود را به خوبی بشناسند بی شک می توانند زمینه تقویت جامعه در همه ابعاد باشند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: توانمندسازی خبرنگاران و رسانه‌ها امری مهم در این راستا می باشد و توسعه آموزش همگانی باید مورد تایید همه رسانه‌ها قرار گیرد.

وی افزود: استفاده از فضای مجازی و اینترنت یک تیغ دو لبه است؛ یعنی اینکه رسانه ها هم می توانند زمینه ساز رشد و ترقی باشند و هم اینکه جامعه ای را به سمت تشویش سوق دهند.

سردار حسینی تصریح کرد: اکنون انفجار اطلاعات به معنی واقعی در سطح جهان قابل مشاهده است و رسانه می‌تواند آینه تمام نمای خدمات نظام باشد و خوبی‌ها و ایرادات نظام را منصفانه و با دقت زیادی انعکاس دهد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: نقد منصفانه و به دور از غرض رسانه ها می تواند نقش بزرگی در کاهش مشکلاتی همانند اختلاس در ادارات، عملکرد ضعیف مدیران و... داشته باشد.

وی ادامه داد: رسانه‌ها باید با عملکرد همگرایانه خود، راه را بر توطئه‌های دشمنان تنگ کنند و نگاه و توجه به آمریکا را که دشمن مشترک همه مسلمانان است، ببندند.

221445