مدیرگروه آموزش مرکز بهداشت قم:

طرح محله محور سلامت سردار سلیمانی تا اسفندماه اجرا می شود

مدیرگروه آموزش مرکز بهداشت قم گفت: طرح حاج قاسم سلیمانی تا اسفند ماه ادامه دارد و امیدواریم بتواند در حساس سازی مردم و حمایت از قشرآسیب پذیر ثمرساز باشد.

به گزارش سایت خبری پرسون از قم، محمدتقی سلطانی مدیر گروه آموزش مرکز بهداشت قم، در نشست شورای اطلاع رسانی استان قم که در سالن کرامت برگزارشد، عنوان کرد: ابلاغیه طرح ملی سردار سلیمانی ازطرف دکتر سرمست، استاندارقم، برای فرماندار قم به عنوان فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا شهرستان‌ها، دکتر محبی و سرهنگ جعفری به عنوان معاونین قرارگاه صادر شد.

وی با اشاره بر اینکه اولین جلسه ستاد در روز شنبه تشکیل و برنامه ریزی‌های لازم انجام شد، بیان کرد: در روز گذشته عوامل اجرایی در سطح محیط، مراکزخدمات جامع در مناطق شهری و فرماندهان حوزه های بسیج، طی جلسات جداگانه اموزش های لازم را دیده و با طرح آشنا گردیدند.

سلطانی افزود: در این طرح( طرح حاج قاسم سلیمانی) چهار کمیته حمایت و قرنطینه خانگی و غیر خانگی با مدیریت بسیج، کمیته رهگیری و مراقبت، کمیته آموزش همگانی و کمیته پایش و نظارت با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شد و بر اساس این طرح منطقه شهری قم به پنج بخش تقسیم شده که هردو بخش با یک پایگاه بسیج در ارتباط هستند.

مدیر گروه آموزش مرکز بهداشت قم با بیان اینکه بحث های فنی این طرح با مرکز بهداشت و پشتیبانی آن با بسیج است، عنوان کرد: در این کمیته عملیاتی سه تیم مراقبتی با مسئولیت بهداشت، حمایتی با مسئولیت بسیج و نظارتی با همکاران بهداشت محیط و با کمک و مشارکت بسیج هلال احمر و نیروهای مردمی تشکیل شده است.

وی با اشاره اینکه دکتر ابرازه به عنوان مسئول عالی کشور، مسئول نظارت قم، اظهار کرد: این طرح تا اسفند ادامه دارد و امیدواریم بتواند در حساس سازی مردم و حمایت از قشر آسیب پذیر ثمرساز باشد.

منبع: ایسنا

221419