رشد دوبرابری نرخ بیت کوین از هاوینگ سوم تاکنون

یکی از آخرین گزارش های منابع خبری حاکی از آن است که قیمت بیت کوین به عنوان بزرگترین رمزارز دنیای کریپتو و ارزهای دیجیتال از زمان هاوینگ سوم شبکه بیت کوین که در ماه می اتفاق افتاد تاکنون دوبرابر شده و بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان بازار کریپتو؛ این جهش قیمتی را به اشتهای سیری ناپذیر شرکت ها و سازمان های بزرگ برای خرید بیت کوین ربط می دهند.

به گزارش سایت خبری پرسون، به عبارت دیگر نرخ بیت کوین از زمان هاوینگ سوم بیت کوین تاکنون به گونه ای رشد کرده است که رشد و بازدهی ۱۱۰ درصدی را نصیب تریدرها و سرمایه گذاران این رمزارز بزرگ کرده است. قیمت بیت کوین در مورخ ۱۱ می معادل ۸۵۶۶ دلار بود و در زمان نگارش این خبر در محدوده بالاتر از ۱۸۳۰۰ دلار در حال خرید و فروش می باشد. از طرفی مرکز مشهور تحلیل داده در حوزه کریپتو به نام Chainalysis در گزارش مورخ ۹ نوامبر خود آورده است که سطح نقدینگی این رمزارز از زمان هاوینگ سوم تاکنون تغییرات چشمگیر و قابل توجهی داشته است.

این مرکز دارایی های بیت کوین را در گزارش تحقیقاتی خود به دو دسته نقد و غیرنقد تقسیم کرده است. منظور از دارایی های غیرنقد؛ بیت کوین هایی است که توسط سرمایه گذارهای بیت کوین نگهداری می شوند و کمتر از ۲۵درصد موجودی کیف پول آن ها از حسابشان خارج شده و به حساب های دیگر منتقل شده است.

از طرف دیگر سایر کیف پول ها را در دسته دارایی های نقد قرار داده و به بیت کوین هایی اطلاق می شود که در اختیار تریدرها قرار دارد. در ادامه نموداری برگرفته از مرکز Chainalysis را مشاهده می کنید که بیت کوین های سرمایه گذاران و بیت کوین های تریدرها را همراه با نرخ بیت کوین در یک بازه زمانی مشخص بررسی کرده است.

داده های دریافتی از این مرکز نشان می دهند که تعداد بیت کوین های موجود برای خرید و ورود سرمایه گذاران جدید به بازار از اوایل امسال به شدت کاهش یافته و در مقابل، میزان بیت کوین های غیرنقد یا بیت کوین های ذخیره شده در حساب ها به شدت افزایش داشته است. این مرکز تخمین می زند تعداد بیت کوین هایی که به صورت نقد محسوب شده و آماده ارائه به خریدران هستند در حدود ۳/۴ میلیون بیت کوین است که تعداد بسیار کمی محسوب می شود. این مرکز علت ریزش چشمگیر تعداد بیت کوین های نقد در بازار را هجوم گسترده غول های سرمایه گذاری در جهان به بازار بیت کوین و ذخیره حجم زیادی از بیت کوین توسط آن ها می داند.

به طور مثال؛ صندوق سرمایه گذاری ویژه ارزهای دیجیتال در شرکت بزرگ سرمایه گذاری Grayscale در حال حاضر بیش از ۵۰۰ هزار بیت کوین را در اختیار دارد که در مقایسه با موجودی بیت کوین این شرکت در ۶ ماه گذشته تا ۵۰ درصد افزایش سرمایه را نشان می دهد.

از طرفی منابع خبری در روز گذشته نیز گزارش دادند که میزان درآمد روزانه ماینرهای بیت کوین از زمان هاوینگ سوم تاکنون رکورد جدیدی داشته و رقم ۲۱/۲ میلیون دلار به ثبت رسیده است. قابل توجه است که میزان رشد و سودآوری اتریوم در مقایسه با بیت کوین در بازه زمانی مشابه بیشتر بوده به طوری که از ماه می تاکنون از ۱۸۵ دلار به ۴۸۲ دلار رسیده و ۱۶۰ درصد رشد را نشان می دهد.

221164