رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بستان‌آباد خبر داد:

امدادرسانی نجات گران هلال احمر به مسافران گرفتار در کولاک دامنه‌های سهند

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بستان‌آباد گفت: نجات گران جمعیت هلال احمر شهرستان بستان آباد به سه نفر از هموطنان گرفتار در برف و کولاک در اطراف کوهستان سهند، امدادرسانی کردند.

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان شرقی، علی مرسلی رئیس هلال احمر بستان آباد در تشریح جزییات این عملیات، اظهار کرد: به دنبال بارش برف پاییزه در استان و کند شدن عبور و مرور در محورهای کوهستانی و صعب‌العبور، حوالی ساعت 20 شب دوشنبه، در پی تماس هموطنان گرفتار در برف و کولاک در دامنه کوهستان سهند، محدوده‌ی روستای گلشن آباد، بلافاصله تیم امدادی پایگاه امدادجاده‌ای سیدالشهدای جمعیت هلال احمر شهرستان بستان آباد به محل اعزام شدند.

مرسلی ادامه داد: تیم امدادی پایگاه سیدالشهدا جمعیت هلال احمر بستان آباد، با کمک پاسگاه منطقه در تاریکی شب با دادن آلارم و روشن کردن چراغ، نسبت به مکان یابی گرفتاران در برف و کولاک اقدام کردند.

وی خاطر نشان کرد: نجاتگران بعد از 10 ساعت تلاش در تاریکی شب، موفق شدند افراد گرفتار در برف و کولاک را از دامنه‌های صعب‌العبور کوهستان سهند نجات داده و حوالی ساعت شش صبح روز گذشته به پایگاه سیدالشهدا (ع) انتقال دهند.

رئیس هلال احمر بستان آباد در پایان با اشاره به شروع فصل بارش از هموطنان خواست قبل از سفر به مناطق کوهستانی و روستاهای صعب‌العبور از وضعیت جاده‌ها و آب و هوا اطلاع پیدا کرده و وسایل و تجهیزات مخصوص برف و کولاک را به ‌همراه داشته باشند.

منبع: روابط عمومی جمعیت هلال احمر

220906