رییس سازمان بسیج:

تولید روزانه بیش از ۱۷ میلیون ماسک / توزیع ۷۰۰هزار بسته معیشتی به مناسبت سالروز تشکیل بسیج

رییس سازمان بسیج مستضعفین از تولید روزانه بیش از ۱۷ میلیون ماسک در کارگاه‌های تولیدی بسیج خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار غلامرضا سلیمانی در نشست خبری روز دوشنبه به مناسبت هفته بسیج و در تشریح برنامه‌های این هفته، با گرامیداشت خاطره شهید سردار سلیمانی اظهار کرد: ۴۱ سال از تشکیل شجره طیبه بسیج می‌گذرد و تنها ایران افتخار داشتن چنین تشکیلات مردمی را دارد که در عرصه‌های مختلف به میدان می‌آید و تهدیدات را به فرصت تبدیل می‌کند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور افزود: متاسفانه تعدادی از هموطنان عزیزمان به این ویروس گرفتار شده‌اند و بسیج با توجه به تجاربی که از گذشته و در مقابله با فلج اطفال داشت با هماهنگی وزارت بهداشت به میدان آمد و در عرصه‌های مختلف مانند غربالگری، توزیع مواد غذایی و بهداشتی و تولید ماسک و تجهیزات پزشکی فعالیت کرد و توانست بیش از ۷۰ میلیون نفر را غربالگری کند.

سلیمانی گفت: روزانه بیش از ۱۷ میلیون ماسک در کارگاه‌های تولیدی بسیج تولید می‌شود همچنین در کنار این در ماه مبارک رمضان ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی میان مردم توزیع شد. ۱۴ هزار جهیزیه و ۱۳۲ هزار پوشاک و ۴۷ میلیارد تومان به افراد نیازمند واگذار شد.

وی با اشاره به برنامه‌های بسیج به مناسبت چهل و یکمین سال تشکیل بسیج گفت: در هفته بسیج ۳۰ هزار جهیزیه، ۷۰۰ هزار بسته معیشتی، توزیع ماسک رایگان و لوازم تحریر رایگان خواهیم داشت.

رییس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در قالب طرح شهید سلیمانی پایش سلامت مردم را در قالب محله محور انجام خواهد شد تا بیماران و مبتلایان را شناسایی و به آنها خدمت ارائه شود، افراد بیمار در قالب این طرح در محل‌های مشخص قرنطینه و بهداری‌های ما به آنها خدمات ارائه می کنند و در کنار آن کمک معیشتی به آنها می‌دهیم.

سلیمانی گفت: بسیج در این طرح در ایجاد فاصله‌گذاری اجتماعی و کمک به سایر دستگاه‌ها حضور دارد و همراه با سایر بخش‌ها به مقابله با این ویروس می‌پردازد، امید داریم با دعای مردم شاهد کاهش مبتلایان باشیم.

وی با اشاره به برنامه سازمان بسیج برای در حوزه اشتغال گفت: ما ایجاد اشتغال در قالب تعاونی‌ها را بیش از یک سال است که آغاز کرده‌ایم و با وام‌هایی که از صندوق‌ها به مردم داده شده بیش از ۹ هزار شغل تا کنون ایجاد شده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود: ما رشد خوبی در گروه‌های جهادی داشته‌ایم که این تعداد به بیش از ۴۲ هزار گروه رسیده که در عرصه‌های مختلف فعالیت دارند و به ارائه خدمات به مردم عزیزمان می پردازند. در مجموع یک هزار و ۲۳۵ پروژه محرومیت‌زدایی پیش‌بینی کرده بودیم که بخشی از این پروژه‌ها در هفته بسیج افتتاح می‌شود.

سلیمانی با اشاره به حضور بسیج در همه اقشار و تشکل‌ها گفت: بسیج در کنار کار اصلی خود به همکاری با وزارت بهداشت و درمان می‌پردازند که تولید ماسک و تجهیزات پزشکی بخشی از این خدمات است، هدف ما کنترل بیماری کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی است.

220685