رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی مطرح کرد؛

تعهدات ویژه برای بیماران خاص، صعب العلاج و کرونایی

بیات گفت:در قرارداد امسال، برای بیماران خاص، صعب العلاج و کرونایی تا سقف ۴۰ میلیون تومان تعهد در نظر گرفته شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون، بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: بیمه‌ی تکمیلی درمانی بازنشستگان در تاریخ 99/9/1 به پایان می‌رسید ما به عنوان نمایندگان این مجموعه وظیفه داشتیم روند ارائه این خدمات را برقرار کنیم. با شرکت‌های بیمه گر مناقصه گذاشتیم و مذاکره داشتیم. در نهایت در جلسه‌ای که با شرکت بیمه آتیه سازان حافظ داشتیم، انعقاد قرار داد بیمه تکمیلی بازنشستگان را از تاریخ ۳۰ /۸ /۹۹ تا تاریخ ۳۰/۸/۱۴۰۰ برقرار کردیم.

وی ادامه داد: حق قرارداد جاری ما ۴۴ هزار تومان بود، ولی امسال این مبلغ ۶۵ هزار تومان شد، اما تمام خدمات و آیتمی که برای مجموعه در نظر گرفتیم در بعضی از بحث‌ها که خیلی مهم بودند صددر صد افزایش تسهیلات را داشتیم و به طور میانگین ۹۳ درصد افزایش تعهدات را داشتیم.

بیات افزود: از زمانی که ویروس کرونا در کشور شروع شد و تلاش ما این بوده که تمام خدماتی که بازنشستگان ما از طریق کانون و یا از طریق سازمان انجام می‌دهند غیر حضوری باشد. در حال حاضر ۳ میلیون و پانصد هزار نفر تحت پوشش دریافت بیمه‌های ما هستند که به صورت اتوماتیک این افراد تحت پوشش قرار می‌گیرند.

مدیر کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی تصریح کرد: افراد هیچ نیازی به ثبت نام و مراجعه به کانون‌ها ندارند، اما افرادی بودند که در سنوات گذشته به هر علتی تمایل به این خدمات نداشتند، ولی می‌خواهند حذف یا اضافه بشوند و از این خدمات استفاده کنند، ما سه ماه به این افراد از تاریخ از ۱/۹ تا ۳۰/۱۱ فرصت دادیم. به صورت پایلوت در استان تهران سامانه‌ای را تعریف کردیم که بازنشستگان می‌توانند وارد آن شوند و حذف یا اضافه‌ی خود و خانواده را در آن ثبت کنند.

وی ادامه داد:ما این سامانه را به تمام کانون‌ها اعلام کردیم و این سامانه را در دسترس آن‌ها قرار دادیم. ما امسال با پیگیری که با سازمان داشیم، مشارکتی که راجع به بیمه‌ی درمان تکمیلی و بیمه‌ی عمر داشت ۳ هزار تومان بود که الان این مشارکت هفت برابر افزایش داشته است.

وی بیان کرد: ما در این قرارداد بیماران خاص و صعب العلاج را به صورت ویژه در نظر گرفته ایم، در آیتم اول ۴۰ میلیون تومان را برای دارو و بستری قرار داده ایم و اگر مبلغی کم آوردند ۱۰ میلیون تومان دیگر به آن‌ها داده می‌شود. برای بیماران کرونا نیز به طور ویژه انجام تست و بستری را در نظر گرفته ایم که در سقف تعهدات ۴۰ میلیون تومانی است.

وی اظهار کرد: افراد می‌توانند در گوگل آدرس کانون بازنشستگان استان تهران در بخش بیمه‌ی تکمیلی را وارد کنند تا در خواست خود را انجام دهند.

210610

مطالب مرتبط