مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان همدان مطرح کرد:

برگزاری ۱۴۸۰ برنامه شاخص هفته کتاب در فضای مجازی

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان همدان از برگزاری ۱۴۸۰ برنامه شاخص در هفته کتاب در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسوناز همدان، کتاب این یار آشنا و مونس تنهایی این روزها می تواند جای خیلی مشغله ها را برای ما در زندگی پر کند.

سرانه کتابخوانی ما ایرانیان در کل دنیا بسیار پایین است اما در این عصر کرونا که سبک و سیاق زندگی تغییر کرده و دیگر میهمانی و دور همی ها کمرنگ شده هر ایرانی می تواند همنشین خوبی چون کتاب داشته باشد.

هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۴ آبان ماه لغایت دوم آذر ماه امسال با سبک و سیاق دیگری آغاز شده و همه برنامه ها قرار است در فضای مجازی اجرا شود و مسئولان درصدد ایجاد بستری برای کتابخوانی در فضای مجازی هستند و باید طرح های تشویقی در اشاعه فرهنگ کتابخوانی در افزایش فرهنگ کتابخوانی ایجاد شود.

عاطفه زارعی مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان همدان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در خصوص برنامه ها اظهار کرد: برنامه بیست و هشتمین دوره هفته کتاب با شعار دانایی، مانایی به صورت مجازی و غیر حضوری برگزار می شود.

وی افزود: برنامه های این هفته شامل نشست کتابخوان، مسابقه مادران قصه گو است که قرار است برگزار شود.

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان همدان تصریح کرد: در شهرستان های بهار، تویسرکان، فامنین و رزن نیز برنامه های هفته کتاب برگزار می شود و قرار است تا پایان امسال ۹ کتابخانه عمومی در این شهرستان ها به بهره برداری برسد.

زارعی بیان کرد: ۱۱۰ نشست کتابخوان، ۱۴ عنوان نقد کتاب، ۶۶ مسابقه کتابخوانی و برپایی ۱۳۰ نمایشگاه مجازی از برنامه های پیش بینی شده هفته کتاب است.

وی تصریح کرد: یک هزار و ۴۸۰ برنامه شاخص به صورت غیر حضوری در فضای مجازی نیز برنامه ریزی شده که قرار است این هفته برگزار شود.

منیژه فرهانپور- استان همدان

210569

مطالب مرتبط