فرمانده انتظامی استان کرمانشاه:

کلاهبرداران ۴۰۰ میلیارد ریالی از شهروندان کرمانشاهی به دام افتادند

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: دو کلاهبردار در شهر کرمانشاه که به بهانه سود دهی طلا و سکه، ۴۰۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند دستگیر شدند.

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان در جمع خبرنگاران گفت: پس از اعلام شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه یک خانم به همراه فردی دیگر که خود را کارمند بانک معرفی کرده بود، به بهانه خرید سکه و طلا و کسب سود‌های مناسب با دریافت وجه نقد از آن‌ها کلاهبرداری کرده اند، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی و دستگیری دو متهم شدند که زن کلاهبردار در بازجویی‌ها عنوان کرد از دو سال پیش اقدام به دریافت مبالغی از شهروندان کرده که توسط همسایه‌ها و آشنایان به او معرفی شده بودند و تا ابتدای امسال نیز سود‌های حاصله را به آن‌ها پرداخت کرده، اما در پی التهاب ایجاد شده در بازار سکه و ارز دیگر قادر به پرداخت سود به شاکیان نبوده و متواری شده اند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: کارآگاهان در ادامه رسیدگی به پرونده سراغ صاحبان دو صرافی رفتند که متهمان از آن‌ها اقدام به تهیه سکه کرده بودند.

سردار جاویدان گفت: صرافان اذعان داشتند در این مدت ۴۵۸ عدد سکه بهار آزادی و ۳ کیلو و ۱۰۰ گرم طلا به متهمه به صورت نقد و اقساط فروخته و اطلاعی از کلاهبرداری وی نداشته اند.

وی اظهار داشت: طبق کارشناسی‌های صورت گرفته میزان کلاهبرداری متهمان پرونده به ۴۰۰ میلیارد ریال می‌رسد و تاکنون نیز ۱۱۷ نفر از آن‌ها اعلام شکایت کرده اند.

فرمانده انتظامی استان از معرفی کلاهبرداران دستگیر شده به دستگاه قضائی خبر داد و گفت: پلیس قاطعانه با اخلالگران نظام اقتصادی برخورد می‌کند.

آسیه کرمی- استان کرمانشاه

210528