معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت:

پیشران‌ها به اهداف طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» جهت می دهند

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان اردبیل خبر داد: در راستای تحقق اهداف طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» تفاهم نامه همکاری بین جهاددانشگاهی و بنیاد تعاون و توسعه کارآفرینی زنان ایران شعبه استان اردبیل منعقد شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از اردبیل، معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان اردبیل 24 آبان در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه، اظهار کرد: همکاری پیشران‌ها در این طرح می‌تواند به اهداف این طرح جهت دهد و زیرساخت‌های مناسب را برای ارتقای جایگاه کسب و کارهای خانگی و مزیت‌های شغلی شناسایی شده در استان فراهم کند.

بهرنگ کوهی با بیان اینکه این طرح زمینه حضور افراد در عرصه اقتصاد، تولید و توزیع و ارائه خدمات در جهت توسعه کارآفرینی را فراهم می کند، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه با هدف همکاری در اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی از طریق معرفی افراد مشمول، آموزش، توانمندسازی، بسترسازی اشتغال افراد و استفاده بهینه از پتانسیل‌های مادی، معنوی و فناوری طرفین منعقد شده است.

وی یادآور شد: پیاده سازی این طرح ملی به رونق فعالیت‌های اقتصادی، توانمندسازی، بهبود معیشت زنان سرپرست خانوار و توسعه کارآفرینی زنان از طریق شناسایی ظرفیت و مهارت‌های شغلی، آموزش و مشاوره کارآفرینی و ایجاد کسب و کار مولد و پایدار کمک می‌کند.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان اردبیل بر ضرورت بهره مندی شهرستان‌های استان از مزیت های این طرح تاکید کرد و افزود: این طرح فرصت خوبی را برای ارتقای مدیریت کسب و کارهای خانگی از طریق پیوند با بنگاه‌های بالادستی، تشکیل شبکه، خوشه سازی و برندسازی فراهم می کند.

کوهی با بیان اینکه ظرفیت آموزش های مجازی در جهاددانشگاهی استان اردبیل وجود دارد، یادآور شد: به منظور ایجاد بستر مناسب برای فروش محصولات، در حال حاضر فروشگاه و سامانه‌های مجازی راه‌اندازی شده است تا افراد و پیشران‌ها بتوانند محصولات خود را به راحتی به بازار عرضه کند.

در این مراسم مدیر بنیاد تعاون و توسعه کارآفرینی زنان استان اردبیل با بیان اینکه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در اردبیل بسیار ارزشمند و عملیات محور است، اظهار کرد: این بنیاد می‌تواند با همکاری جهاد دانشگاهی از موازی‌کاری در حوزه بافت فرش که از مزیت های این طرح در استان شناسایی شده جلوگیری و به صورت منسجم جامعه هدف را شناسایی و در توانمندسازی، جهت دهی، ایجاد اشتغال پایدار و ارتقاء کیفیت محصولات آنها کمک کند.

سوره شکوهی ادامه داد: این بنیاد در شناسایی و ساماندهی ظرفیت، پتانسیل‌های اشتغال و قابلیت های منطقه ای برای ایجاد و توسعه مشاغل خانگی و خوداشتغالی در راستای توانمندسازی و پایدارسازی کسب و کار خانگی متقاضیان و همچنین ایجاد زیرساخت های بازاریابی و اتصال به بازار به منظور فروش محصولات تولیدی در قالب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با جهاددانشگاهی مشارکت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه از ظرفیت آموزشی جهادانشگاهی در برگزاری دوره های آموزشی مهارت محور این بنیاد استفاده خواهد شد، یادآور شد: به یقین با همراهی پیشران‌ها و دستگاه‌های متولی اشتغال با جهادانشگاهی در اجرای این طرح، جایگاه کسب و کارهای خانگی در استان ارتقاء خواهد یافت.

منبع: ایسنا

210458