معاون عمرانی استاندار کرمانشاه:

۲۲ هزار واحد اضافه بعد از زلزله سرپل ذهاب در این مناطق ساخته شد

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: بازسازی مناطق زلزله دیده در پهنه گسترده ای صورت گرفت که در زلزله سرپل ذهاب ۲۲ هزار واحد اضافی در این مناطق ساخته شد و زمین های رایگان در اختیار برخی افراد قرار گرفت.


به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، مهرداد سالاری معاون عمرانی استاندار کرمانشاه روز پنجشنبه در نشست ستاد برنامه ریزی و توسعه استان و ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: در زلزله سرپل ذهاب با توجه به محدودیت ها و کمبود امکانات اقدامات موثر و کم نظیری در کرمانشاه رقم خورد و خدمات قابل توجهی به مردم زلزله زده ارائه شد که سند افتخاری برای این استان است.

سالاری افزود: تهدید زلزله به فرصت تبدیل شد، که حاصل پیگیری و تلاش های شبانه روزی استاندار و مجموعه مدیریتی استان در بحث مدیریت این بحران و بازسازی ها است که جای قدردانی و تشکر دارد.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه عنوان کرد: بازسازی ها در پهنه گسترده ای صورت گرفت که یک هزار و ۶۲۳ روستا و ۱۰ شهر را شامل می شود و در مجموع بیش از ۴۲ هزار واحد مسکونی در این مناطق ساخته شد.

وی افزود: همچنین در زلزله سرپل ذهاب ۲۲ هزار واحد اضافی در این مناطق ساخته شد و زمین های رایگان در اختیار برخی افراد قرار گرفت.

سالاری با بیان اینکه زلزله کرمانشاه به یک فرصت برای بازسازی واحدها تبدیل شد، اظهار داشت: در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب خانه های نا ایمن مردم تبدیل به خانه های مقاوم و امن شد و یازده سال فرصت برای مردم پیش آمد‌ و این در حالی است که بنیاد مسکن در طول یک سال ۲ هزار واحد را مقاوم سازی می کند.

وی خاطر نشان کرد: ۱۳۱ هزار و ۴۱۲ واحد در جریان زلزله سرپل ذهاب خسارت دیدند، و بیش از ۲۷ هزار کانکس در این مناطق مستقر شدند که جمع آوری آنها کاری بسیار سخت و دشواری بود اما در حال حاضر ۱۴۰ کانکس در این مناطق باقی مانده که ۶۰ کانکس مربوط به افراد غیربومی و۶ واحد مربوط به افرادی است که ساکن مسکن مهر شهید شیرودی بودند که سه بلوک آن تخریب و بازسازی شد.

آسیه کرمی- استان کرمانشاه

210384