معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان :

سامانه شاد مشکل سرعت اینترنت دارد

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه سامانه شاد مشکل سرعت اینترنت دارد گفت: این مساله به دلیل تراکم بالای استفاده در ساعات تدریس است.

همدان- سایت خبری پرسون؛ اپلیکیشن شاد از اواخر سال گذشته توسط وزارت آموزش و پرورش کشور در روزهای کرونایی اینترنت راه اندازی شد تا دانش آموزان‌ به صورت مجازی بتوانند در کلاس درس حضور یابند.

این سامانه سال گذشته پس از فعال شدن به دلیل پاره ای مشکلات همچون عدم اتصال اینترنت در برخی ساعات و مهیا نبودن گوشی موبایل برای برخی دانش آموزان مشکلاتی را ایجاد کرد.

امسال نیز با وجود حضور دانش آموزان در مدارس از ۱۵ شهریورماه تا ۱۵ مهرماه و افزایش اوج بیماری کرونا در پیک سوم و تعطیلی مدارس باز هم این سامانه راهی مناسب برای تحصیل دانش آموزان در تعطیلات کرونایی است.

اما سامانه شاد امسال نیز دارای کاستی ها و نوسانات اتصال اینترنت است و بسیاری از دانش آموزان روستاهای استان را از تحصیل باز داشته است.اینترنت

در این زمینه بحیرایی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان اظهار کرد: ۹۵ درصد دانش آموزان استان همدان در سامانه‌ شاد با استفاده از کد ملی و تاریخ تولد احراز هویت شده اند که البته باید مطابق با سیستم دانش آموزی مدرسه باشد.

وی افزود: این سامانه اینترنت مصرف نمی‌کند و تنها برای اتصال نیاز است. مشکل سرعت اینترنت در ساعات ۱۰ تا ۱۲ صبح به دلیل تراکم استفاده است که پیشنهاد می شود دانلود‌ها و سایرکار‌های جانبی به ساعات دیگر موکول شود.

اما کارشناسان مخابرات استان همدان چیز دیگری می گویند و از نبود اینترنت در ۸۱ روستای همدان خبر می دهند و اینکه این روستاها دسترسی به اینترنت ندارند

بحیرایی در این زمینه ادامه داد: ۱۰ درصد دانش آموزان یعنی ۲۵ هزار نفربه دلایل مختلف آنلاین نیستند که ۱۴ هزار نفرشان گوشی هوشمند و مابقی به اینترنت متصل نیستند.

وی خاطرنشان کرد: راه‌های دیگری برای ادامه تحصیل این دانش آموزان وجود دارد که شامل بسته‌های آموزشی از جزوه‌ها گرفته تا دی وی دی‌های آموزشی که در مناطق محروم از اینترنت، بین دانش آموزان فاقد گوشی توزیع می شود.

حال به گفته وزیر آموزش و پرورش و مسئولان آموزش و پرورش استان هیچ دانش آموزی بازمانده از تحصیل نخواهد بود اما آیا همه به صورت یکسان می توانند در این شرایط که در برخی روستاها اینترنت نیست تحصیل کنند.

منیژه فرهانپور- استان همدان

210277

مطالب مرتبط