شهردار کرمانشاه خبر داد:

تخصیص تسهیلات به ازای هر اتوبوس فرسوده 224 میلیون تومان

شهردار کرمانشاه از امضای تفاهم‌نامه اخذ تسهیلات برای بازسازی اتوبوس های فرسوده شهر کرمانشاه خبر داد و افزود: در این تفاهم‌نامه قرار است که توسط بانک کارآفرین به ازای هر اتوبوس فرسوده 224 میلیون تومان تسهیلات تخصیص یابد  و کل اتوبوس های فرسوده از این طریق طی امسال و سال آینده بازسازی شوند.

کرمانشاه- سایت خبری پرسون؛ دکتر سعید طلوعی شهردار کرمانشاه در جمع خبرنگاران در خصوص ساماندهی ناوگان حمل و نقل اتوبوسی در کرمانشاه گفت: تا اردیبهشت سال ۱۴۰۰ تمامی اتوبوس های فرسوده شهر کرمانشاه از رده خارج می شوند.

طلوعی افزود: بر همین اساس با رایزنی ها صورت گرفته در وزارت کشور و با همکاری سازمان برنامه و بودجه تفاهم نامه اخذ تسهیلات بازسازی اتوبوس های شهر کرمانشاه روز گذشته ( دوشنبه ۱۹ آبان) به امضا رسید.

شهردار کرمانشاه اظهار داشت: در این تفاهم‌نامه قرار است که توسط بانک کارآفرین به ازای هر اتوبوس فرسوده 224 میلیون تومان تسهیلات تخصیص یابد و کل اتوبوس های فرسوده از این طریق طی امسال و سال آینده بازسازی شوند.

مهمترین عامل در کاسته شدن بار ترافیکی در یک شهر توسعه حمل ‌و نقل عمومی مطابق با استانداردهای زیست محیطی و سالم نگه داشتن محیط زیست شهری از آلودگی های ناوگان حمل و نقل عمومی برای استقاده شهروندان است.

عمر هر اتوبوس در سیستم حمل و نقل عمومی ۱۰ سال است و پس از طی این مدت زمان دچار فرسودگی می شوند و نیاز به بازسازی دارند.

آسیه کرمی- استان کرمانشاه

210220

مطالب مرتبط