مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد خبر داد؛

پوشش 100 درصدی شبکه های دیجیتال در استان یزد تا پایان سال 1400

مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد از پوشش 100 درصدی شبکه های دیجیتال در استان تا پایان سال 1400 خبر داد.

یزد_ سایت خبری پرسون؛ مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد در مصاحبه با خبرنگار ما؛ از پوشش 100 درصدی شبکه های دیجیتال در استان تا پایان سال 1400 خبر داد و گفت: در حال حاضر پوشش این شبکه ها در استان 98 درصد است که با انعقاد تفاهم نامه ای بین استاندار محترم یزد و معاون فنی سازمان صدا و سیما به 100 درصد خواهد رسید.

احمد پهلوانیان افزود: بر اساس این تفاهم نامه سازمان تعهداتی دارد که تا پایان سال 1400 عملیاتی خواهد کرد و در مقابل برخی کمبودهای فنی مرکز در بخش تجهیرات و تاسیسات هم توسط استان جبران خواهد شد.

وی تصریح کرد: این تفاهم نامه یک اقدام بی سابقه بود و از بهترین تفاهم نامه های مراکز استان ها به شمار میرود چرا که هم برای مخاطبین از نظر پوشش و هم برای صدا و سیمای مرکز از نظر تجهیرات و تاسیسات مثمر ثمر خواهد بود و لازم می دانم از جناب دکتر طالبی استاندار محترم،معاون عمرانی و رئیس برنامه و بودجه استان تشکر و قدردانی کنم.

پهلوانیان در ادامه اظهار داشت:برای ایجاد این پوشش دو درصدی باید روستاهای مختلفی تحت پوشش قرار گیرد که با توجه به پایین بودن بار جمعیتی کار بسیار دشواری است اما برای اینکه به تعهد خود عمل کنیم ناچار به انجام آن هستیم و برای پوشش این دو درصد باید 35 ایستگاه راه اندازی نمائیم.

رشد 10 پله ای سیمای یزد

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به درخشش یزدی ها در جشنواره استان های در سنوات قبل ابراز داشت: امسال با توجه به محدودیت های کرونایی این جشنواره برگزار نشد اما براساس ارزیابی های سازمان در حوزه سیما 10 پله رشد داشتیم و بازهم به فکر افزایش کیفیت برنامه ها هستیم تا به جایی که شایسته مردم یزد هست برسیم.

مدیرکل صدا و سیمای یزد با بیان اینکه در سه سال اخیر شبکه یزد توانسته در زمینه مستند سازی نهضتی را راه اندازی کند اظهار داشت: اخیرا دو مستند میراث ناملموس و مجموعه مکتوب ما از دو شبکه سراسری پخش شد که اقدام کم نظیری بود و مستند مردم بالادست هم از شبکه های افق و مستند پخش شده است.البته سه مجموعه مستند جدید هم در حال ساخت است.

پهلوانیان از برنامه ریزی دستگاه متبوعش برای تولیدات نمایشی خبر داد و ابراز داشت: در حوزه نمایش و سریال تولیدات کمی داشتیم که برای این حوزه برنامه ریزی های لازم صورت گرفته هرچند در حوزه تله فیلم عملکرد خوبی داشتیم و این تله فیلم ها درخشیده اند.

وی در پایان در خصوص نامناسب بودن ساعت پخش آثار نمایشی از شبکه یزد اظهار داشت: در زمین جدول پخش برنامه ها محدودیت هایی وجود دارد اما اخیرا با جابه جایی ساعت پخش اخبار سیما توانستیم وضعیت مناسب تری را ایجاد کنیم و البته به دنبال راهکارهای بهتری هم هستیم.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

210127