هشدار‌ هواشناسی به کشاورزان؛

کاهش ۱۲ میلی متری بارش نسبت به دوره بلندمدت

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی گفت: به کشاورزان نوار شمالی کشور توصیه می‌شود که سریع‌تر اقدام به برداشت پنبه کنند.

به گزارش سایت خبری پرسون، مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی از کاهش محسوس دما در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: امروز در سواحل شمالی و شمال شرق دما ۴ تا ۶ درجه کاهش می‌یابد.

او از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد و گفت: امروز بعدازظهر با ورود سامانه جدید بارشی، بارش در استان‌های نیمه غربی و دامنه‌های البرز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

حقیقت در توصیه‌ای به کشاورزان بیان کرد: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان نوار شمالی کشور توصیه می‌شود که هرچه سریع‌تر اقدام به برداشت پنبه کنند چرا که به سبب میزان بارش‌ها احتمال خسارت وجود دارد.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: کشاورزان مناطق زاگرس هر چه سریع‌تر نسبت به کشت گندم و جو تعجیل کنند تا بتوانند از آب باران استفاده کنند.

به گفته او، با توجه به شرایط جوی به مرغداران مناطق شرقی کشور توصیه می‌شود که دما را در واحد‌های خود تنظیم و کشیک شبانه را برقرار کنند و همچنین کشاورزان مناطق غربی اقدام به برداشت ذرت و صیفی جات آماده برداشت کنند.

کاهش ۱۲ میلی متری بارش نسبت به دوره بلندمدت

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی درباره آخرین جزئیات بارش بیان کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال زراعی تاکنون مجموع بارش کشور ۵.۸ میلی متر بوده، در حالی که در مدت مشابه سال قبل ۲۲.۳ میلی متر و در دوره بلندمدت ۱۸.۱ میلی متر بوده که این امر بیانگر کاهش ۱۲ میلی متری بارش نسبت به دوره قبل است.

حقیقت در پایان با اشاره به اینکه امسال میزان بارش کمتری نسبت به دوره بلندمدت خواهیم داشت، تصریح کرد: با وجود پراکنش بارش نمی‌توان گفت که خشکسالی کشاورزی در کشور داریم، اما زمستان چندان مناسبی هم پیش رو نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

210091