معاون اقتصادی استاندار سمنان گفت:

وجود ۱۵۲ معدن تعطیل در استان سمنان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از وجود ۱۵۲ معدن تعطیل در استان سمنان خبر داد و گفت: ۷۶ درصد معادل ۳۸۴ واحدهای معدنی استان سمنان بر اساس ارزیابی‌های انجام شده فعال است.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ علیرضا شریفی‌نژاد در نشست ویدئو کنفرانسی شورای معادن استان سمنان اظهار کرد: براساس آمار ۱۵۲ واحد معدنی استان سمنان تعطیل است که باید با برنامه ریزی اصولی برای فعالیت دوباره این واحدها تلاش کرد.
وی خاطر نشان کرد: براساس ارزیابی‌های انجام شده ۸۹ واحد معدنی استان سمنان درحال تجهیز است که باید با برنامه ریزی اصولی هرچه سریع تر برای فعال شدن ین واحدها تلاش کرد.
شریفی نژاد تصریح کرد: راه اندازی شهرک تخصصی صنایع معدنی در استان سمنان پیگیری می شود و ایده اجرای این طرح مثبت و ارزنده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان افزود: مسئولان استان در حوزه معدن قوانینی که مخل تولید است را به وزارت صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای بازنگری قوانین گوشزد کنند

علی تشنه دل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از لزوم تسریع در تجهیز واحدهای معدنی که در حال رفع مشکلات زیرساختی هستند، خبر داد و گفت: ‌طرح‌های حمایتی از معادن استان سمنان باید به گونه باشد که با قوانین بالادستی در تعارض نباشد.

وی افزود: تامین آب و برق برای توسعه معادن استان سمنان به عنوان اصل انکارپذیر در اجرای طرح های اشتغال‌آفرین باید مورد توجه مسئولان باشد.

تشنه دل با بیان اینکه بازنگری در اصلاح قوانین مُخل تولید باید به طور ویژه پیگیری می شود وعده داد: مشکلات زیرساختی در حوزه معدن استان به مسئولان بالادستی گزارش شود.

منبع: ایسنا

209756

مطالب مرتبط