درخواست مشاور امور اجتماعی علوم پزشکی یزد از مردم:

یزدی ها سهم 30 درصدی خود در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی را ایفا کنند

مشاور امور اجتماعی علوم پزشکی یزد گفت:  در تأمین سلامت مردم، 30 درصد  مردم نقش دارند که متاسفانه در زمینه  مشارکت رعایت پروتکل‌های بهداشتی که مورد انتظار ما بود خیلی همراهی خوبی صورت نگرفته است.

یزد_ سایت خبری پرسون؛ محمدحسن لطفی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به بحث پیشگیری و فعال کردن مردم در بحث نظام سلامت اشاره کرد و افزود: هر چند در این چند ماه حاکمیت خوب عمل کرده اما جای کار بسیار وجود دارد چرا که سلامت یک کشور، اقتصاد فعال و پویا را شکل می‌دهد.

مشاور امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (‌ره) یزد افزود: در تأمین سلامت مردم، 30 درصد مردم، 45 درصد حاکمیت و 20 تا 25 درصد ‌نظام سلامت نقش دارند و این آمار نشان می‌دهد که 75 درصد آن مربوط به بیرون از نظام سلامت است.

وی پیرامون نقش 30 درصدی مردم اظهار داشت: بخشی از این همراهی را در زمان کرونا به‌خوبی مشاهده کردیم که تهیه ملزومات مصرفی مثل شیلد، گان، ماسک و غیره از جمله آنها بود، اما متاسفانه در زمینه مشارکت رعایت پروتکل‌های بهداشتی که مورد انتظار ما بود خیلی همراهی خوبی صورت نگرفت که نتیجه آن موج سوم و چندین برابری شدن مرگ ‌و میر و افراد مبتلا بود.

لطفی در ادامه با اشاره به تهیه طرح محله محوری پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار داشت: امیدواریم این طرح از ابتدای هفته آینده اجرایی شود که اگر به‌ درستی در بین جامعه فراگیر شود، سهم 30 درصدی به ‌خوبی از سوی مردم اجرایی خواهد شد.

مشاور امور اجتماعی علوم پزشکی یزد ادامه داد: در طرح محله محوری شهرداران مناطق شهری و بخشداران مناطق روستایی، محور کار خواهند بود و در محلات و روستاهای استان، کانون‌های سلامت را راه‌اندازی و اقدامات مقتضی را پیگیری خواهند کرد.

وی با اشاره به کمک های خوب خیرین یزدی در هشت ماه اخیر گفت: قبل از کرونا استقرار مؤسسات خیرین در مراکز درمانی انجام شد که اگر خیرین در این مدت پای‌کار نبودند ما نمی‌توانستیم تاب‌آوری داشته باشیم.

مشاور امور اجتماعی علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه از ابتدای اسفند تا چهار روز قبل، 34 میلیارد و 850 میلیون تومان به این مؤسسات خیریه کمک شده است افزود: اوایل تجهیزات بیمارستانی خیلی مشکل نداشت و در بخش‌های دیگر هزینه می‌شد اما اخیراً بحث کمبود دستگاه‌های اکسیژن ساز بیمارستان‌ها در اولویت قرارگرفته است.

لطفی به دلایل عدم رعایت مردم در مقابل بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: این مسئله به این دلیل است که شهروندان هنوز باور نکرده‌اند که کرونا کسی را نمی‌شناسد و با کسی شوخی ندارد اما مردم عزیز باور کنند اگر شخص درگیرشود مشکلات عدیده‌ای برای فرد ایجاد خواهد کرد.

مشاور امور اجتماعی علوم پزشکی یزد در پایان بابیان اینکه مثل بقیه کشور با مشکل دارو مواجه هستیم، افزود: در این مدت تقاضاهای کاذبی در خصوص دارو در استان داریم اما تا الآن کم نگذاشته ایم و سعی کردیم تا حداقل‌ها را رعایت کنیم.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

انتهای پیام/

209690

مطالب مرتبط