معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد:

تصویر واضحی از پیامدهای ابتلا به کرونا در سطح فردی و ملی وجود ندارد

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: مردم تصویر واضحی از پیامدهای ابتلا به کرونا در سطح فردی و ملی ندارند.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ سمایی، معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد اظهار کرد: شدت یافتن ابتلا و مرگ و میر کرونا در کشور و به دنبال آن شهرستان نگران کننده است.

وی افزود: هر شهروندی که مبتلا می‌شود را باید به منزله یک هشدار قلمداد کرد و متاسفانه به دلیل موقعیت شهرستان اسدآباد در تعطیلات ما شاهد افزایش ابتلا، بستری و مرگ و میر هستیم و این یعنی ما هنوز فاجعه را جدی نگرفته ایم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان اسدآباد گفت: نقش کلیدی رسانه‌ها در آگاه سازی و ایجاد حساسیت در جامعه بر کسی پوشیده نیست.

سمایی با بیان اینکه برای اطلاع رسانی نیازمند استراتژی جدیدی هستیم، تأکید کرد: باید نقش راهبردی رسانه در بحران کنونی به رسمیت شناخته شده و محسوس سازی را جایگزین اطلاع رسانی تسکینی کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اسدآباد ادامه داد: لزوم عادی سازی فضای عمومی جامعه بعنوان مهم‌ترین عامل در افزایش شیوع و سیر پیشرونده آن احساس می‌شود.

وی یادآور شد: نتیجه بی تفاوتی همشهریان به توصیه‌ها، آسیب جبران ناپذیری است که بر پیکره سلامت کل جامعه وارد می‌کند، زیرا تمرکز درمان بر کرونا و بیماران تنفسی می‌شود و بیماران مزمن در این میانه نادیده گرفته می‌شوند.

سمایی اضافه کرد: متاسفانه هنوز مردم تصویر واضحی از پیامد‌های ابتلا در سطح فردی و ملی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: در این روز‌ها که اقدامات دارویی جواب نداده و هنوز واکسنی نیز در اختیار نیست، تنها سیاست موثر اتخاذ اقدامات کنترلی و پیشگیرانه از سوی مسئولان در تمام سطوح و مردم است.

این مسئول تأکید کرد: بهترین راه در شرایط کنونی، بسیج عمومی مردم به پیشگیری و مراقبت حداکثری در سطح فردی بوده و شاه کلید ماجرا اطلاع رسانی خلاقانه و علمی اصحاب رسانه است.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

209396

مطالب مرتبط