محمد کشتی آرای در گفت و گو با پرسون؛

افت شدید قیمت سکه در هفته گذشته/ حباب سکه کاهش یافت

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران، علت کاهش نرخ ارز و کاهش تقاضاهای کاذب را اقدامات نیروی انتظامی در جهت برخورد با معاملات کاغذی طلا و ارز و دستگیری تعدادی از فعالان آن‌ها دانست.

محمد کشتی آرای نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با سایت خبری پرسون با اشاره به کاهش نرخ انس جهانی در یک هفته اخیر اظهار کرد: در هفته ای که گذشت به طور متوسط قیمت انس جهانی طلا 24 دلار کاهش داشته که رقم قابل توجهی است.

این مقام صنفی افزود: کاهش قیمت اونس جهانی به انضمام کاهش قیمت نرخ ارز که در طول هفته گذشته‌ اتفاق افتاد، باعث شد به طور متوسط حدود یک میلیون و 200 هزار تومان نرخ سکه کاهش پیدا کند.

وی گفت: کاهش نرخ انس جهانی از یک سو و کاهش نرخ ارز از سوی دیگر، عوامل اصلی و تاثیرگذار در تقاضای خرید سکه در طول هفته‌ای که گذشت، بود که در نهایت منجر به کاهش حباب سکه نیز شد.

کشتی آرای علت کاهش نرخ ارز و کاهش تقاضاهای کاذب را اقدامات نیروی انتظامی در جهت برخورد با معاملات کاغذی طلا و ارز و دستگیری تعدادی از فعالان آن‌ها دانست و ادامه داد: به نوعی می‌توان گفت که با توقف این معاملات، تقاضاها به‌ویژه تقاضاهای کاذب کاهش یافته که خود در معاملات فیزیکی طلا اثرگذار بوده است و سبب شده تا عرضه افزایش یابد.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به حباب سکه تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به کاهش تقاضا، حباب سکه از 2میلیون تومان به یک میلیون 250 هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

209291