مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی:

۷۰ میلیارد ریال هزینه درمان بیماران کرونایی استان مرکزی پرداخت شد

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: ۷۰ میلیارد ریال هزینه درمان بیماران کرونایی این استان، امسال از سوی این نهاد بیمه‌گر پرداخت شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت «محمدرضا جیریایی» مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی افزود: سازمان بیمه سلامت، ۹۰ درصد هزینه بستری و ۷۰ درصد هزینه درمان سرپایی بیماران کرونایی را پرداخت می‌کند.

وی توضیح داد: هزینه انجام تست pcr نیز در تعهد سازمان بیمه سلامت است و با توجه به شیوع بالای کرونا در موج سوم این بیماری در استان، خدمات بیمه سلامت تسهیل گر و کمک‌کننده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: وضعیت نسخه‌نویسی الکترونیکی در استان قابل رضایت است و موسسات طرف قرارداد تعامل لازم در این زمینه را دارند.

جیریایی گفت : این اداره کل با جمعیت ۵۶۸ هزار نفر زیرپوشش، در استان خدمات خود را از طریق ۶۰۰ موسسه درمانی طرف قرارداد خریداری می‌کند.

وی افزود: ۳۲۰ هزار نفر از این جمعیت زیر پوشش این نهاد بیمه‌گر استان در قالب صندوق روستائیان و عشایر، ۳۵ هزار نفر در قالب صندوق سایر اقشار،۱۱۲ هزار نفر در صندوق بیمه سلامت همگانی، هشت هزار نفر زیر پوشش صندوق کمیته امداد امام خمینی (ره) و بیش از پنج هزار نفر در صندوق بیمه ایرانیان بیمه شده‌اند و از خدمات درمانی در بخش دولتی و خصوصی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی اظهار داشت: اجرای طرح ارزیابی وسع، نسخه‌نویسی الکترونیکی، راه‌اندازی سامانه پاسخگویی ۱۶۶۶ به سوالات کرونایی از جمله خدماتی است که سازمان بیمه سلامت در راستای رضایتمندی بیمه ‌شدگان اجرایی کرده است.

جیریایی گفت: ۷۳ هزار و ۵۶۲ نفر از ابتدای طرح تاکنون در سامانه ارزیابی وسع، ثبت نام کرده‌اند که ۴۷ هزار و ۲۳۰ نفر آنان در دهک‌های اول، دوم وسوم قرار دارند و دفترچه رایگان دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر نیز با پرداخت ۵۰ درصد حق بیمه، دفترچه بیمه سلامت دریافت کرده اند، بقیه افراد که بضاعت مالی داشته‌اند با پرداخت ۱۰۰ درصد حق بیمه، دفترچه درمانی با اعتبار یک‌ساله دارند.

وی اظهار داشت: بیش از ۱۳۲ هزار نسخه به صورت الکترونیکی از زمان اجرای طرح تا کنون به این اداره کل ارسال شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: ۹۵ درصد از پزشکان، ۹۱ درصد از مراکز پاراکلینک و دارو خانه‌های طرف قرارداد در زمینه نسخه نویسی الکترونیکی فعال هستند.

بیش از ۹۷ درصد از مؤسسه‌های درمانی، بیمارستانی، آزمایشگاهی و داروخانه استان با اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی طرف قرارداد است.

209240