فصل خزان تیم سبز اصفهان تمامی ندارد

یادداشت/ با نگاهی به خریدهای تیم فوتبال ذوب‌آهن نمی‌توان به نتیجه گرفتن این تیم در لیگ بیستم فوتبال ایران امیدوار بود اما شاید یک معجزه بتواند شرایط سبزپوشان اصفهانی را تغییر دهد.

سایت خبری پرسون؛ زمانی که لیگ نوزدهم فوتبال به پایان رسید یکی از تیم‌هایی که نفسی به راحتی کشید همین ذوب‌آهن بود، چرا که با تعویض سه سرمربی تا یکی دو هفته مانده به پایان لیگ برای فرار از منطقه سقوط دست و پا میزد و نمی‌خواست به لیگ دسته یک سقوط کند. هرچه بود گاندوها مجوز بقا در لیگ برتر را کسب کرده بودند و امید داشتند تا لیگ بعدی را با قدرت آغاز کنند اما تغییرات هیئت مدیره و جنگ داخلی اعضای آن شرایط را برای تیم سبز اصفهان بدتر کرد، کم کم جدال اعضای هیئت مدیره برای انتخاب سرمربی علنی شد و حتی تبعات آن تا بعد از انتخاب رحمان رضایی به عنوان سرمربی هم ادامه داشت.

این تبعات تنها به انتخاب رضایی معطوف نشد و بعضاً خرید برخی از بازیکنان نیز موجب شد تا انگشت اتهام بار دیگر به سوی اعضای هیئت مدیره نشانه رود، هرچند تغییرات دوباره در هیئت مدیره باشگاه ذوب‌آهن کمی فضا را آرام کرد اما همچنان خرید بازیکنان جدید نه کارشناسان فوتبال و نه هواداران این تیم را راضی کرده است.

شاید انتخاب سرمربی نیز آنچنان که باید و شاید چنگی به دل همان کارشناسان و هواداران نزد ولی خرید بازیکنان بی کیفت، بدون رزومه و حتی مسن، از نقاط تاریک عملکرد هیئت مدیره باشگاه و کادر فنی تیم فوتبال ذوب‌آهن است، نقاط تاریکی که ممکن است در طول فصل گریبان تیم را بگیرد و پیش از رسیدن به پایان فصل منجر به تغییر در هیئت مدیره و یا کادر فنی شود.

البته شاید اعضای هیئت مدیره باشگاه و کادر فنی تیم یادشان رفته که کمتر از یک دهه از نایب قهرمانی ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیا می‌گذرد، شاید یادشان رفته که همین تیم تا چند سال پیش دو قهرمانی پی در پی در جام حذفی فوتبال ایران کسب کرده و تا همین ۲ سال پیش در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت، هرچند نه اعضای هیئت مدیره و نه اعضای کادر فنی در آن افتخار آفرینی‌ها نقشی نداشتند و از سویی دیگر حتی فکر این را هم نمی‌کردند که روزی به عنوان عضو هیئت مدیره و یا کادر فنی در این باشگاه فعالیت کنند.

به هر حال آنچه از شرایط و حال و روز باشگاه سبز اصفهان استنباط می‌شود تنها خزان پاییزی است، خزانی که با جدا شدن مهره‌های تاثیر گذار در طی فصل گذشته آغاز شد و همچنان ادامه دارد، گویا فصل خزان در باشگاه سبز نه سه ماه، بلکه یکی دوسال ادامه دارد و حتی ممکن است باز هم ادامه داشته باشد.

به هرحال امیدواریم در پایان فصل بیستم فوتبال ایران، ذوب‌آهن به مانند برگ پاییزی به پایین سقوط نکند چرا که نه هواداران این تیم و نه فوتبال اصفهان می‌تواند با چنین موضوعی کنار بیاید، قدمت و سبقه تیم فوتبال ذوب‌آهن در فوتبال ایران به بیش از پنجاه سال می‌رسد و عدم نتیجه گیری این تیم می‌تواند تبعات سنگین و حتی جبران ناپذیری نه فقط برای فوتبال اصفهان بلکه برای فوتبال ایران داشته باشد.

نویسنده: پدرام وقایع نگار

209046