جانشین ستاد استانی کرونا در یزد مطرح کرد

کمبود تخت بیمارستانی و خستگی نیروی انسانی؛ نگرانی جدی ستاد کرونای استان یزد

جانشین ستاد استانی کرونا در یزد گفت: تنها دغدغه و نگرانی ما کمبود تخت بیمارستانی و نیروی انسانی است چرا که کادر درمان ثابت بوده و فی الحال از نظر روحی و جسمی خسته شده ضمن اینکه بخشی نیز به دلیل ابتلای به این بیماری از چرخه خدمت رسانی خارج شده است.

یزد_ سایت خبری پرسون؛ احمد ترحمی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما به عنوان دولت تمام امکانات را برای مهار شیوع کرونا بسیج کردیم گفت: تا مردم پروتکل ها را رعایت نکنند موفقیتی در این زمینه نخواهیم داشت.

جانشین ستاد استانی کرونا در یزد اضافه کرد: متاسفانه وضعیت استان یزد بحرانی است و تنها راه نجات کشور و استان رعایت پروتکل های بهداشتی است.

ترحمی با بیان اینکه تعطیلی اصناف، تقبیل کارمندان ادارات به یک سوم و ضدعفونی معابر توسط شهرداری ها از جمله اقدامات برای کاهش بیماران کرونایی است گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد استانی طرخ تشدید نظارت ها را در دستورکار قرار دادیم و با ایجاد محدودیت ها و برخورد با متخلفان تلاش می کنیم تا اثرات این بیماری را در جامعه کاهش دهیم.

وی با اشاره به تعطیلی اصناف گفت: با توجه به وضعیت بحرانی یزد و هشدارهای مکرر چنانچه اصنافی تخلف کنند بلافاصله پلمپ می شوند که برای دفعه اول 3 روز، دفعه دوم یک هفته و دفعه سوم 20 روز به همراه جریمه اعمال خواهد شد.

ترحمی، اطلاع رسانی و اقناع افکار عمومی را یکی از رسالت های ستاد استانی بیان کرد و ابراز داشت: در این زمینه با کمک دستگاه های مختلف موج جدیدی از اطلاع رسانی را آغاز کردیم که بهره مندی از تمامی بیلبوردها و امکانات تبلیغاتی شهری با کمک شهرداری و راه اندازی طرح آمران سلامت، اطلاع رسانی سیار در محلات، راه اندازی استودیو سلامت در صدا وسیمای مرکز یزد از جمله این اقدامات است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد پیشگیری و قطع زنجیره انتقال کرونا را از دیگر برنامه های ستاد استانی عنوان کرد و ابراز داشت: اگر تمامی امکانات بیمارستان ها را به کار بگیریم اما تکثیر این ویروس متوقف نشود با مشکلات جدی تری روبرو خواهیم بود بنابراین در این راستای افرادی را تحت عنوان پیام گزار سلامت تربیت کردیم که با تولید محتوا در این زمینه مردم را آگاه می کنند ضمن اینکه این افراد در کنار امر اطلاع رسانی وظیفه رسیدگی بررسی رعایت پروتکل ها در ادارات و رسیدگی به خانواده های کارمندان را نیز برعهده دارند.

وی از ارسال پستی جواب آزمایش کوئید 19 به منازل متقاضیان این آزمایش خبر داد و گفت: در راستای کاهش رفت و آمد در شهر تفاهم نامه ای با پست استان منعقد شد البته به دستگاه ها نیز تکلیف کردیم حتی الامکان در پاسخگویی به ارباب رجوع از ارسال پستی بهره ببرند.

ترحمی در بخش پایانی با اشاره به اینکه خوشبختانه با همراهی خیرین و دستگاه ها در زمینه تجهیرات کمبودی در استان نداریم گفت: خوسبختانه بیمارستان های خصوصی هم در این زمینه همکاری شایسته ای با ما داشتند و تنها نگرانی جدی ما کمبود تخت بیمارستانی و نیروی انسانی است چرا که کادر درمان ثابت بوده، چندین ماه است که درگیر این بیماری است و فی الحال از نظر روحی و جسمی خسته شده ضمن اینکه بخشی نیز به دلیل ابتلای به این بیماری از چرخه خدمت رسانی خارج شده است.

جانشین ستاد استانی تاکید کرد: هیچ اقدامی موثرتر از رعایت پروتکل های بهداشتی نیست لذا عاجزانه از مردم می خواهم نسبت به رعایت این پروتکل ها همه هم و غم خود را مبذول دارند.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

208985

مطالب مرتبط