مدیر نظارت بر مواد غذایی، معاونت غذا و دارو کرمانشاه گفت:

کاهش میزان نمک مصرفی در فرمولاسیون دوازده محصول

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو گفت: شش واحد تولیدی فرآورده‌های لبنی استان کرمانشاه موفق شدند میزان نمک مصرفی در فرمولاسیون دوازده محصول ((دوغ)) را از مقدار ۸/۰ گرم درصد به ۶/۰ گرم کاهش دهند.

کرمانشاه _پرسون؛ شهریار مستوفی مدیر نظارت برمواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در راستای سند تفصیلی برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، شش واحد تولیدی فرآورده‌های لبنی استان کرمانشاه با نظارت کارشناسان مدیریت نظارت بر مواد غذایی با هماهنگی موفق به کاهش میزان نمک مصرفی در فرمولاسیون ۱۲ محصول ((دوغ)) را ازمقدار ۸/۰ گرم درصد به ۶/۰ گرم درصد شدند.

مستوفی اظهار داشت: این مقدار در کلیه پروانه‌های صادره درج شده و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به عنوان یکی از اولین دانشگاه‌های کشور موفق به انجام این امر مهم شده است.

مدیر نظارت برمواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو افزود: با توجه به اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی و در راس آن فشار خون یکی ازاصلی‌ترین عوامل مرگ و میر در جهان و در کشورما محسوب می‌شود و سالانه باعث مرگ و میر ۹۸ هزارنفر در کشور می‌گردد، بدون شک کاهش مصرف نمک و کاهش میزان آن در فرآورده‌های غذایی می‌تواند گام مهمی در کاهش بیماری‌های قلبی، عروقی و فشار خون باشد.

لیلا خوب مرام- استان کرمانشاه

208581